استاندار مرکزی گفت: استفاده از شیوه‌های نرم و جدید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین بانوان مورد توجه قرار گیرد، زیرا استفاده از شیوه‌های گذشته منجر به نتایج مطلوب نخواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱ 21 January 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود:رعایت حجاب اسلامی بانوان شاغل در نهادهای دولتی استان مطابق با دستورات دینی و قابل قبول است.
وی یادآورشد: طبق گزارش‌های دریافتی از ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی استان، در مقوله حجاب و عفاف، وضعیت پوشش بانوان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.
وی با بیان اینکه ادارات و نهادهای دولتی باید الگوی رعایت حجاب اسلامی باشند، ادامه داد: باید تدبیری اندیشیده شود تا در مواجه با بدحجابی بانوان در جامعه از التهاب خودداری و این فریضه واجب اسلامی به درستی مدیریت شود.
استاندار مرکزی گفت: لازم است تدابیری مورد توجه قرار گیرد تا قشر با حیا و محجبه جامعه احساس خطر نکنند و با کار فرهنگی از حرمت شکنی نسبت به بانوان محجبه، جلوگیری شود.
مخلص الائمه افزود: باید از ظرفیت علمی، دانشگاهی و دانش‌آموزی موجود برای فرهنگ سازی مبحث حجاب و عفاف در بین زنان و دختران استفاده شود.
وی اظهار داشت: نمی‌توان با قدامات سلبی، عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کرد و باید متولیان بخش‌هایی نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصناف، شهرداری و میراث فرهنگی در سیمای شهری اقدامات تاثیرگذار انجام دهند.
مخلص الائمه، با اشاره به تجمع مطالبه حجاب توسط بانوان در مقابل استانداری که اخیرا انجام شد، افزود: جمع زیادی از بانوان خواستار حجاب مناسب در سطح شهر هستند و باید به این مطالبه به حق پرداخته شود.
وی اظهار داشت: ریشه برخی معضلات اجتماعی در لایه‌های اقتصادی، فرهنگی و رسانه قرار دارد که باید با همت جمعی به آن توجه کرد و نباید نسبت به آن غفلت کرد.
استاندار مرکزی گفت: رفع معضلات در هر بخشی به ویژه فرهنگی و اجتماعی، هزینه و زمان زیادی را می‌طلبد که حرکت در مسیر اشتباه، نتایج مطلوبی به دنبال نخواهد داشت.
مخلص الائمه اضافه کرد: لازم است، نظام از ظرفیت یک پیام رسان خارجی در مقابل واتساب و تلگرام استفاده کند.
استاندار مرکزی به اقدام فرهنگی دختران انقلاب در تهران اشاره کرد و گفت: حرکت فرهنگی این دختران در تهران موفقیت آمیز بوده و باید از ظرفیت دختران استان در این مقوله استفاده شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی نیز گفت: بازرسی از ۶۳ اداره‌کل و ۱۴ اداره شهرستانی استان در راستای اجرای امر به معروف انجام شده است.
حجت‌الاسلام مصطفی فرخی افزود: سه هزار و ۶۰۰ بازرسی از اصناف استان انجام شده که ۸۰ مورد کشف حجاب و ویترین نامناسب باشعایر اسلامی شناسایی شد.
وی، با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا از ارایه خدمات به افراد بدون ماسک جلوگیری می‌شد، بیان کرد: باید به بانوان کم حجاب و بی‌حجاب نیز ارایه خدمات محدود شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی در مقوله کم‌حجابی مراجعان بلاتکلیف هستند و لازم است شفاف سازی در این حوزه صورت گیرد.
حجت الاسلام فرخی افزود: برخورد با لیدرهای هنجارشکن بی‌حجاب، لزوم فضاسازی شهری، تدبیر برای جلوگیری از کشف حجاب در خیابان، مدیریت وضعیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اراک و جهاد تبیین از درخواست‌های ستاد امر به معروف استان است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز گفت: این نهاد در حوزه سیاست‌گذاری و هدایت کلان، تکلیف و وظایفی برعهده دارد که به آن مقید است و آن را به انجام رسانده است.
سردار هادی رفیعی کیا افزود: باید فرضیه امر به معروف و نهی از منکر از حالت حاکمیتی خارج و به مطالبه مردمی و به شکل پایدار تبدیل شود.
وی اظهار کرد: مقابله با افراد بدحجاب و بی‌حجاب، علاوه بر اینکه خواسته خانواده معظم شهدا، رزمندگان و جانبازان است، مورد نظر افراد متدین و عموم جامعه نیز است که باید از این ظرفیت استفاده شود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: طراحی محیطی برای مقابله با بانوان بی‌حجاب در حوزه فرهنگ سازی نیز باید به عنوان بخشی از اقدامات مورد توجه قرار گیرد.
سردار رفیعی کیا افزود: لازم است مقوله امر به معروف از حالت دستور اداری خارج و به شکل مردمی درآید تا اثرگذاری مطلوبتری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار