استمداد مدیریک واحدتولیدی در بخش کشاورزی گلستان برای رفع مشکل تعزیراتی و تلاش برای حمایت مسوولان ارشد استان سبب شد تا مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به همراه معاونش راهی این واحد شده و پای درد و دل اعضای آن بنشیند.
کد خبر: ۱۰۸۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 19 January 2023

به گزارش تابناک گلستان، کشتارگاه صنعتی و تولید پودر گوشت با ظرفیت ذبح ۴ هزار قطعه مرغ در ساعت و مستقر در گرگان، ۲۰۰ نفر مشغول بکار در یک نوبت کاری از ساعت ۱۵ تا ۲۳ شب دارد و به گفته اعضای هیات مدیره این واحد تولیدی، تشکیل پرونده تعزیزاتی از بابت جابجایی دان مرغ و محکوم به پرداخت جریمه ۲۳ میلیارد ریالی از تیرماه سال ۱۴۰۰ مشکلاتی را در راه فعالیت به وجود آورده است.

براساس گزارش اعضای هیات مدیره این واحد تولیدی، این پرونده برای حدود هزار و ۳۰۰ تن دان مرغ تشکیل شده که در قبال تهاتر دریافت و نگهداری آن در سامانه ثبت و قانونی بوده
که برای فرآوری به کارخانه ای در سبزوار حمل می‌شد که توسط پلیس امنیت اقتصادی خارج از شبکه تشخیص داد و برای آن پرونده تشکیل داد.

یکی از اعضای هیات مدیره کشتارگاه طیور گرگان در این رابطه می‌گوید: تشکیل پرونده تعزیراتی برای این واحد غیرمنصافانه بوده چرا که دریافت این میزان دانه مرغ از محل تهاتر تحویل گوشت مرغ به قیمت مصوب به جهادکشاورزی استان برای بازار تهران (طبق توافق با جهادکشاورزی استان از سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۷ به ازای یک کیلوگرم گوشت مرغ به قیمت مصوب، ۸۳۰ گرم سویا و یک کیلو و ۴۰ گرم ذرت تحویل شود) بوده و در سامانه ثبت هم شده است.

مسعود اکبری مدعی شد: تعزیرات حکومتی بندرترکمن برای این پرونده ۲۳ میلیارد ریال جریمه صادر کرده و برای حل آن بیش از یک سال درگیر و به بیشتر مسوولان دستگاه های مرتبط به صورت حضوری یا مکاتبه برای میانجی‌گری و کمک در حل آن متوسل شده‌ایم.

به گفته وی، تاکنون ۱۰ میلیارد ریال از جریمه به حساب دولت واریز شده است.

مدیرعامل این واحد تولیدی هم افزود: با وجود این معضل، فعالیت کشتارگاه را با حفظ کارگران نگه داشته‌ایم تا تولید پایدار بماند و از استاندار درخواست داریم که به این موضوع ورود کرده و مشکل این واحد تولیدی را برای پایداری تولید و اشتغال کارگران در آینده حل کند.

به گفته ابوالفضل اکبری، اکنون بخش زیادی از تولید گوشت مرغ در این کشتارگاه به صورت روزانه برای تامین بازار تهران حمل می‌شود.

استمداد واحد تولیدی با ۲۰۰ شغل پایدار در گلستان، مدیرکل تعاون را به این کارگاه کشاند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم با شنیدن درد دل اعضای هیات مدیره این کشتارگاه طیور، گفت: حمایت از کارفرما و پایداری تولید واحدها در استان یکی از وظایف این اداره کل بوده و از تمام ظرفیت این مجموعه برای حفظ آن استفاده خواهد شد.

حسینعلی خواجه‌مظفری افزود: مشکل بوجود آمده برای این واحد تولیدی با جدیت پیگیری خواهد شد تا هرچه سریعتر دغدغه اعضای این واحد برای تداوم تولید رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید بیش از گذشته مدیران دستگاه‌ها مرتبط اعم از اجرایی، نظارتی و قضایی در خدمت تولید بوده و از فعالیت سرمایه‌گذاران پشتیبانی کنند چراکه توجه به این مساله برای توسعه و سودآوری استان بسیار نیاز داریم.

وی گفت: از ابتدای امسال این اداره کل با پیگیری که انجام داده توانسته مشکلات ۲۳ واحد تولیدی با پوشش یک هزار و ۳۰۰ شغل پایدار در سطح استان حل و از تداوم تولید حمایت همه جانبه کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، از ابتدای امسال ۵ هزار کارگاه مشمول قانون کار توسط بازرسان این اداره کل مورد بازدید قرارگرفته تا بدون مشکل به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان هم در رابطه با پرونده این کشتارگاه صنعتی در گرگان به خبرنگار ایرنا گفت: تشکیل پرونده برای این واحد تولیدی براساس تخلف انجام شده در انتقال خارج از شبکه دان مرغ به استان خراسان رضوی بوده و در تجدید نظر هم رای قطعی برای آن داده شده است.

تقی حسام افزود: این اداره کل در کنار سایر دستگاه‌های مرتبط در خدمت پایداری و رونق تولید واحدها در استان بوده و در چارچوب قانون هم از تولیدکنندگان منطقه حمایت داشته و دارد.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد آن بر پایه کشاورزی استوار است و خدمات و صنعت در رتبه‌های بعدی سرمایه‌گذاری در این استان به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار