رییس دانشگاه گنبدکاووس گفت: این مرکز آموزش عالی در تازه‌ترین گزارش بهره‌وری دانشگاه‌های کشور در تولید مقالات علمی نمایه‌شده که توسط موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) منتشر شد بین ۲۸ دانشگاه‌ جامع با قدمت کمتر از ۲۰ سال موفق به کسب رتبه دوم شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ 19 January 2023

ابوالفضل طهماسبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه گنبدکاووس در این بررسی علمی و در ۲ بخش "سرانه مقاله تولیدی" اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با ۱.۶۰۹ مقاله و در بخش "تعداد مقالات" هم با مجموع ۲۰۶ مقاله رتبه دوم را از آن خود کرد.

وی اضافه کرد: در جدول بررسی مقالات توسط موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و در بخش سرانه مقاله تولیدی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، دانشگاه علوم انسانی و هنر حضرت معصومه (س) با ۱.۷۲۴ مقاله رتبه نخست و دانشگاه اردکان با ۱.۴۸۷ مقاله رتبه سوم را کسب کردند.

دکتر طهماسبی ادامه داد: در بررسی این موسسه همچنین در بخش تعداد کل مقالات منتشر شده نیز دانشگاه ملایر با ۲۲۲ مقاله رتبه نخست و دانشگاه گلستان با ۱۷۲ مقاله نیز رتبه سوم را کسب کردند.

رییس دانشگاه گنبدکاووس با قدردانی و تبریک موفقیت اعضای هیات علمی این مرکز آموزش علمی، ابراز امیدواری کرد این افتخارات درسال‌های آینده استمرار داشته باشد.

دانشگاه گنبدکاووس افزون بر ۱۴۰ عضو هیات علمی و چهار دانشکده "علوم انسانی، مهندسی و فنی، علوم پایه و منابع طبیعی و کشاورزی" دارد.

هم اکنون در این مرکز آموزش عالی حدود سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در بیش از ۷۰ کُد رشته از مقطع کاردانی تا دکتری مشغول تحصیل هستند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ گلستان است و دانشگاه گنبدکاووس تنها مرکز آموزش عالی دولتی در شرق این استان است.

کارخانه نوآوری شرق گلستان در گنبدکاووس افتتاح می‌شود

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار