استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معادن این استان؛ چندبرابر ظرفیت معادن مس سرچشمه ظرفیت های معدنی دارد که لازم است برای به فعلیت رساندن این ظرفیت ها و پیشرفت استان به صورت مداوم تلاش و پیگیری کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵ 19 January 2023

معادن سیستان و بلوچستان چند برابر معادن مس سرچشمه ظرفیت دارد

به گزارش خبرنگار تابناک از زاهدان، محمد کرمی در نشست تخصصی با مدیران اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اظهارداشت: سیستان‌وبلوچستان دارای ذخایر معدنی و ظرفیت های بسیار خوبی است که باید زمینه بهره برداری آن فراهم شود.

وی با تأکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: جذب سرمایه گذاران بومی و غیر بومی باید به سرعت انجام شود که دراین‌راستا به منظور تسهیل در صدور مجوزها و حذف بروکراسی اداری مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شده است.

کرمی اذعان کرد: نظارت و کنترل بسیار اهمیت دارد؛ اما نباید تعلل ناشی از نظارت و کنترل دقیق، مانع کار سرمایه‌گذاری چه در حوزه داخلی و چه خارجی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا با ایجاد زیرساخت ها موانع کار سرمایه‌گذاران به سرعت برطرف شود.

وی باتاکید بر ایجاد تسهیل برای تولیدکنندگان، خاطرنشان کرد: اقتصاد باید از دلالی خارج شده و بر پایه تولید و سرمایه‌گذاری باشد.

کرمی تصریح کرد: ما به‌دنبال خروجی کار هستیم و حرف زدن به تنهایی معنایی ندارد، بنابراین محکم تصمیم می‌گیریم؛ محکم اجرا می‌کنیم و وابستگی به عناوین و موقعیت های شغلی نیز نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست بیان داشت: خداوند زمین را برای استفاده انسان ها خلق کرده، مناطق مختلف سیستان و بلوچستان استعداد بالقوه ای در تولید نخیلات و خرما دارد، بنابراین ضرورت دارد؛ نهضت نخل کاری در این استان شکل بگیرد چراکه تاثیر زیادی بر اشتغالزایی و بهبود اقتصاد خانوار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: خوشبختانه ظرفیت خوبی در حوزه شیلات داریم که برای به فعلیت رساندن این ظرفیت کارهای خوبی آغاز شده‌است که امیدوارم در آینده نزدیک به نتیجه مطلوب برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار