استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مشکلات ما در سیستان‌ و بلوچستان حمل‌ و نقل کالاهاست که اگر با احداث خطوط راه‌آهن این مهم تسهیل شود دیگر نیازی به انبارهای اضافی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۸۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 18 January 2023

لزوم توسعه خطوط ریلی در سیستان وبلوچستان

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، محمد کرمی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه نشست با مسوولان اداره کل راه‌آهن جنوب شرق اظهار داشت: راه‌آهن به عنوان یک شریان ارتباطی می‌تواند به حوزه حمل‌ و نقل و تجارت استان کمک کند و از این جهت اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی و با توجه به ضعف حمل‌ و نقل زمینی و نامناسب بودن جاده‌ها راه‌آهن می‌تواند کمک بسزایی به استان سیستان و بلوچستان داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این استان گلوگاهی برای توسعه همه جانبه است که باید برنامه‌های ویژه‌ای برای پیشرفت و استفاده از ظرفیت‌های آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در سیستان‌ و بلوچستان حمل‌ و نقل کالاهاست که اگر با احداث خطوط راه آهن این مهم تسهیل گردد دیگر نیازی به انبارهای اضافی نخواهیم داشت.

کرمی تاکید کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات نیازمند این هستیم که از توان مردم و سرمایه‌گذاران استفاده کنیم که این امر علاوه‌بر توسعه زیرساخت‌های استان اشتغال جوانان را نیز در پی دارد.

وی با بیان اینکه باید مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاران در نظر بگیریم تا سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذاری در این استان ترغیب شود افزود: خداوند ثروت‌های زیادی در این استان برای ما قرار داده که باید از آن‌ها استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از طرح‌های علم و فناوری استفاده شود و شرکت‌های دانش بنیان را باید پای کار آورد چراکه نوآوری ضرورتی برای پیشرفت کارها است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار