نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:خطبه تبیینی حضرت زهرا(س) باید الگوی ائمه جمعه باشد و این قشر از جامعه باید با تکیه بر سیره ایشان در دفاع از مکتب اسلام، ولایت و ارزش‌های اسلامی و انقلابی تلاش کنند و گام های بلند بردارند.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵ 17 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در نشست همایش ائمه جمعه استان مرکزی همزمان با پنجمین روز از هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» در بیت تاریخی امام(ره) در خمین، افزود: نقش ائمه جمعه و جماعات در تشریح و تبیین مکتب و نهضت امام خمینی(ره) بی‌بدیل است.
وی یادآورشد:حضرت امام خمینی(ره) با نگرش، شیوه زندگی، درایت و با پشتیبانی ملت غیور ایران توانستند برگ زرینی در تاریخ ایران ثبت کنند که این پیروزی زمینه‌ساز بیداری جهان اسلام شد.
وی ادامه داد: عدم غرب زدگی، عدم اعتماد به بیگانگان و خوش‌بین نبودن به وعده‌های فریبنده آنها، تحقق عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد، شایسته سالاری، کسب اعتماد و رضایت مردم و با تدبیر عمل کردن از مهمترین توصیه‌های رفتاری حضرت امام(ره) به مسئولان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ائمه جمعه، حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشگاهیان و همه مردم در برابر مکتب حضرت امام(ره) وظیفه سنگینی برعهده دارند، بیان کرد: آحاد مسئولان باید با همه توان در جهت تقویت اعتماد عمومی، امیدآفرینی در جامعه و امنیت پایدار کشور تلاش کنند و اگر در برابر این مکتب نجات بخش کوتاهی و غفلت کنیم بدون شک دشمنان سواستفاده خواهند کرد و جوانان را به انحراف می‌کشانند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: امروز رسالت علما، روحانیان و ائمه جمعه و جماعات مساجد در دفاع از مرزهای اندیشه‌ای انقلاب، مکتب امام خمینی(ره)، اسلام و ترویج احکام الهی حساس و خطیر است، چون دشمن نیز برای ضربه زدن به اعتقادات و باورهای دینی مردم همه توان خود را به کار بسته است.
وی بیان کرد: در صورت اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) و تشریح و تبیین ارزش‌ها، اهداف و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در جامعه، توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان علیه انقلاب محکوم به شکست است.
امام جمعه اراک اضافه گفت: برگزاری هفته "برآستان آفتاب" در شرایط فعلی بسیار با اهمیت است و می‌تواند توطئه‌های بیگانگان و غرب زدگان را خنثی کند و راه عزت و اقتدار را به ملت ایران و ملت‌های مسلمان نشان دهد.
آیت الله دری نجف‌آبادی افزود: کارنامه رژیم پهلوی در ایران با غارتگری و فساد همواره ننگین و مایه خفت است و آنها با برداشتن حجاب از ناموس مردم آزادی و شخصیت بانوان را لگدمال کردند و نوکری خود برای اجانب را به اثبات رساندند.
وی ادامه داد: هفته فرهنگی خمین به عنوان یک هفته عزت‌آفرین، افتخارآفرین و تجلی حیات طیبه انقلاب اسلامی است که اقشار مختلف مردم از برنامه‌های متنوع این هفته بهره‌مند شدند.
امام جمعه اراک مهمترین ویژگی هفته فرهنگی خمین را معرفی ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: فرار شاه خائن از کشور بر خلاف توصیه‌ها و نصیحت‌هایی که حضرت امام(ره) به او کرد نشان از تکیه کردن او به بیگانگان و اجانب و پشت کردن به ملت و خیانت به مردم ایران بود و عاقبت هم در چاه جهنم گرفتار شد و این نشان از وعده خداوند به ظالمان است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: ائمه جمعه و جماعات وظیفه دارند در ایام الله دهه فجر با رویکرد جهاد تبیین، تاریخ درخشان انقلاب اسلامی و دستاوردهای عظیم این انقلاب شکوهمند را برای نسل جوان به خوبی معرفی کنند.
وی بیان کرد: در حوادث اخیر برخی افراد تحت تاثیر تبلیغات منفی شبکه‌های رسانه‌ای غرب قرار گرفتند و باید با رویکرد جهاد تبیین ضمن آشکارسازی توطئه‌های دشمنان، نسبت به معرفی دستاوردهای نظام اسلامی در جامعه گام برداشت.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: زمینه توطئه‌پراکنی دشمنان در جنگ شناختی با جهاد تبیین از بین خواهد رفت و با برنامه‌های تبیینی توطئه‌های دشمنان برای فریب جوانان و نوجوانان خنثی خواهد شد و از طرفی باید بر روی معرفی و تبیین الگوها و به خصوص الگوهای هویت ساز همچون امام خمینی(ره) تمرکز شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: تبیین سیره رفتاری حضرت زهرا(س) در این ایام بسیار مهم و کاربردی است و یکی از مهمترین شاخصه‌های رفتاری ایشان جهاد تبیین برای دفاع از حق، حقیقت و ولایت بود که امروز باید به این ویژگی بسیار مهم پرداخته شود.
هفته فرهنگی خمین با عنوان "برآستان آفتاب" از بیست و سوم دی‌ماه جاری آغاز شده و تا سی‌ام نیز ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار