فرمانده انتظامی بم از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه رعایت نکردن نکات امنیتی در فضای مجازی زمینه‌ساز کلاهبرداری و ایراد خسارت‌های مالی به افراد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ 16 January 2023

به گزارش تابناک کرمان از پلیس استان، سرهنگ "یوسف سلیمانی" در این باره افزود: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با ارائه رسید جعلی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران پس از انجام تحقیقات و بررسی های گسترده، متهم که جوانی ۲۰ ساله بود را شناسایی و این فرد را با ردزنی و دنبال کردن یک شیوه و شگرد خاص دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی اظهار داشت: این متهم در بازجویی های انجام شده خود بیان کرد با استفاده از نرم افزار رسیدساز جعلی، به فروشندگان وانمود می کرده که بهای کالا و خدمات ارائه شده را پرداخت کرده و به این طریق ضمن فریب این افراد از آنها کلاهبرداری می کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بم با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از ۱۰ نفر توسط این متهم کلاهبردی شده تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال می رود اقدامات این فرد گسترده تر نیز باشد از شهروندان می خواهیم در صورت مواجهه با چنین موضوعی، مراتب را با پلیس فتا در میان بگذارند.

وی توصیه کرد، به منظور جلوگیری از بروز اینگونه کلاهبرداری ها، از صحت پیامک واریز وجه مطمئن شوند و موجودی حساب خود را بررسی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار