هنرمندان تئاتر استان کرمان با کسب جوایز متعدد بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور خوش درخشیدند که نشان از جایگاه این هنر در دیار کریمان دارد.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 16 January 2023

به گزارش تابناک کرمان، استان کرمان با حضور هنرمندان ممتاز در عرصه فیلم و تئاتر همواره حرف های زیادی در عرصه هنری کشور داشته و دارد و اهالی هنرهای نمایشی این خطه موفق به تولید کارهای فاخری در این عرصه شده اند که در سطح ملی نیز بازخورد بسیار خوبی داشته است.

برگزاری سی و چهار دروه جشنواره تئاتر کرمان به عنوان یکی از باسابقه ترین و ریشه دارترین جشنواره های استانی، خود گواه علاقه و پشتکار اصحاب هنر نمایش و تئاتر این خطه برای زنده نگه داشتن و اعتلای این هنر محسوب می شود.

در این میان نباید از نگاه ویژه مسئولان و مدیران حوزه فرهنگ و هنر نیز غافل بمانیم زیرا در طول سال های اخیر توجه خاصی به این بخش شده و زمینه حضور هرچه بیشتر هنرمندان تئاتر و نمایش بویژه در میان نسل جوان فراهم آمده، به طوری که سالن ها و پلاتوهای متعددی در مرکز و چند شهرستان استان کرمان به بهره برداری رسیده یا در دست ساخت است.

تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس شامگاه یکشنبه ۲۵ دی با حضور معاون هنری سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد مراسم پایانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور بود و این حسن ختام بسیار باشکوهی برای جامعه تئاتر استان کرمان محسوب می شد، به این دلیل که هنرمندان تئاتر دیار کریمان با دستی پر از این مراسم بیرون آمدند.

در آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور رتبه اول بازیگری زن به آرزو جعفری و رتبه دوم بازیگری مرد نیز به علی صادقی زاده بازیگران نمایش ساختمان رز رسید.

همچنین در این مراسم علی صادقی زاده به عنوان برگزیده در ۲ بخش کارگردانی و نویسندگی برای نمایش ساختمان رز معرفی و این نمایش به عنوان نخستین کار موفق به راهیابی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر تهران شد.

هیات داوران همچنین از بازیگران خردسال حاضر در جشنواره به نام های محمد امین صادقی زاده و اسرا قوام آبادی در نمایش ساختمان رز تقدیر به عمل آورد.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور از پنجشنبه ۲۲دی‌ تا یکشنبه ۲۵ دی‌ به میزبانی شیراز برگزار شد.

رشد چندبرابری بودجه تئاتر کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور در شیراز گفت: جشنواره تئاتر منطقه ای در چهار استان کشور، برای انتخاب آثار راه یافته جشنواره تئاتر فجر در تهران برگزار می شود که کرمان به همراه شش استان دیگر کشور در جشنواره منطقه ای فارس شرکت داشت.

محسن روحی به خبرنگار ایرنا افزود: نمایش ساختمان رز به کارگردانی علی صادقی زاده به مرحله نهایی جشنواره فجر که بهمن ماه در تهران برگزار می شود، راه یافت و جوایز اصلی این جشنواره را کسب کرد که افتخار دیگری برای هنر نمایش و تئاتر استان کرمان آفرید.

به گفته وی رشد چندبرابری بودجه تئاتر استان نمودها و آثار خوبی داشته که خود را نشان می دهد.

کرمانی ها ساختمان رز را می بینند

وی تصریح کرد: نمایش ساختمان رز امسال حتما تا قبل از پایان سال در یکی از سالن های نمایش کرمان به روی صحنه می رود تا علاقه مندان به تماشای این اثر خوب بنشینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تاکید بر اهمیت هنرهای نمایشی در جامعه بیان کرد: اهمیت تئاتر بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از موضوعات و مسائل جامعه در قالب هنر نمایش و تئاتر بیان می شود.

وی با اشاره به برگزاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان ادامه داد: با توجهی که باید همه مسئولان مرتبط با فرهنگ و هنر نسبت به تئاتر داشته باشند، در آینده نزدیک زیرساخت ها و امکانات این بخش تکمیل شود.

دغدغه اهالی تئاتر کرمان بررسی شد

روحی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی اصحاب هنر نمایش در کرمان اظهار داشت: دغدغه اهالی تئاتر استان را بررسی کردیم و سعی شد شرایط برای این قشر از هنرمندان تسهیل شود؛ همچنین در این زمینه بودجه تئاتر استان چند برابر افزایش یافته است.

حمایت از تولید تئاتر در دستور کار است

وی تاکید کرد: برنامه حمایت از تولید تئاتر در استان در دستور کار است که در آینده نزدیک آماده می شود و با اجرای آن امیدواریم در سال آینده نمایش های صحنه ای و تئاتر به صورت مستمر و منظم به روی صحنه داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با این شرایط آینده تئاتر استان کرمان را روشن می بینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار