مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی گفت: گرمخانه‌های استان در شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان با تداوم سرما آماده پذیرش افراد بی سرپناه هستند.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 14 January 2023

حمیدرضا خاکشور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همزمان با یخ زدگی و سرمای هوا، درب گرمخانه‌های استان بر روی افراد آسیب دیده و نیازمند باز است تا این افراد از این مکان‌ها استفاده کنند.

وی افزود: ظرفیت این گرمخانه ها در شهر بجنورد برای مردان و زنان ۲۰۰ نفر و در شهر اسفراین و شیروان ۵۰ نفر است.

خاکشور ادامه داد: به تازگی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای گرمخانه های استان اختصاص یافته است که بعد از بازرسی های لازم این مبلغ برای تجهیز این مراکز هزینه می شود.

وی با اشاره به ارایه خدمات به افراد اسکان داده شده، گفت: خدمت رسانی در این مراکز برای افراد مشمول طرح از ساعت ۲۰ تا هشت صبح روز بعد خواهد بود و علاوه بر فراهم ساختن امکانات استراحت، استحمام و امکانات بهداشتی، وعده غذای گرم نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی یادآور شد: نحوه پذیرش افراد در گرمخانه‌ها به‌صورت حضوری، ارجاع افراد از سوی ارگان‌های ذی‌ربط و یا جمع‌آوری از سوی تیم‌های گشتی شهرداری است.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار