مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۴۱۳ نفر در پی بارش برف و کولاک همچنین سرمای شدید طی ۷۲ ساعت گذشته از خدمات امدادی هلال احمر بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳ 14 January 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنج شهرستان بیرجند، قاینات، فردوس، طبس و سربیشه در این مدت تحت تاثیر برف و کولاک بوده که امدادگران در محورهای مواصلاتی و کوهستانی این مناطق خدمات امدادی لازم را به هموطنان ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به ۲ هزار و ۴۱۳ حادثه‌دیده امدادرسانی شده است افزود: در این مدت هزار و ۲۷۳ نفر از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۵۹ امدادگر در قالب ۲۷ تیم امدادی برای ارائه خدمات امدادی به افراد متاثر از برف و کولاک گفت: ۸۹۰ تخته پتو، ۵۷۶ قوطی کنسرو، ۱۰ کیلوگرم پنیر، ۱۰۰ بطری آب‌ معدنی و هزار و ۵۰۰ قرص نان بین در راه‌ماندگان توزیع شده است.

سامانه بارشی از ۲۰ دی ماه در خراسان جنوبی فعال شد و طی ۲ روز بارندگی در اغلب مناطق استان به‌صورت بارش برف بود که کاهش شدید دما تا ۲۰ درجه زیر صفر را در پی داشته است.

بنابر تصمیم ستاد مدیریت مصرف انرژی استان و با توجه به افت شدید دما تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مدارس خراسان جنوبی در روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه تعطیل شد و با توجه به ادامه کاهش دما و برودت هوا، این تعطیلی برای روزهای ۲۴ و ۲۵ دی هم تمدید شد.

تاکنون قطعی گاز در بخش خانگی استان گزارش نشده اما به گفته مسوولان، جلوگیری از بحران قطع گاز در مناطق شهری و روستایی نیازمند همکاری بیشتر مردم در مدیریت مصرف انرژی است.

همچنین به مردم توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری و تردد در محورهای مواصلاتی به جهت لغزندگی و یخ‌زدگی ناشی از سرمای شدید بپرهیزند و در صورت الزام به سفر، تجهیزات زمستانی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار