مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به قرار گرفتن در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن، از برگزاری برنامه‌های این هفته با محوریت الگوی سوم زن در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ 11 January 2023

به گزارش تابناک اردبیل، فریبا محمدلو پیش‌ازظهر امروز در نشست هماهنگی بزرگداشت روز زن اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن، برنامه‌های این هفته با محوریت الگوی سوم زن برگزار می‌شود که لازم است حوزه‌های بانوان دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای برنامه‌های متنوع و نو اقدام کرده و تجلیل از بانوان دستگاه‌های خود را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی، ترویج نگاه گفتمانی و تمدنی به زن، افزایش نرخ مشارکت زنان در جامعه و معرفی الگوهای اسلامی و انقلابی برای زنان مسلمان حمایتگر و پیشران در گفتمان الگوی سوم زن، از اهداف کلی برنامه‌های بزرگداشت هفته زن است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: زنان نقش مهمی در مقام مادر و همسری داشته و بسیاری از بانوان نیز در جامعه نقش‌های مهم اداری و اجتماعی ایفا می‌کنند و این هفته فرصتی برای یادآوری تلاش‌ها و تأثیرگذاری بانوان است.

تلاش دشمنان برای خدشه‌دار کردن نقش مهم زنان در خانواده و جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن باقری، کارشناس مذهبی و رئیس‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست توجه به سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه اسلامی و الگوبرداری از آن را مورد تأکید قرار داد.

وی با بیان اهمیت نقش زنان در حفظ سنگر خانواده و همچنین جامعه، افزود: زن در جامعه اسلامی از ارزش و جایگاه والایی به لحاظ قرار گرفتن در محور خانواده و فعالیت‌های اجتماعی قرار دارد و دشمنان برای خدشه‌دار کردن این نقش تلاش می‌کنند و همواره ناکام می‌مانند.

باقری با اشاره به فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، توجه به برنامه‌های فرهنگی و دینی همزمان با این ایام را ضروری دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار