رپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان ایلام گفت: تجهیزات کارگاه های این دانشگاه فرسوده و قدیمی هستند و تجهیز و بروزرسانی تجهیزات این کارگاه ها نیازمند تخصیص اعتبارات است.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵ 04 January 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نظری روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: آموزش های مهارتی باعث کارآفرینی برای دانشحویان و فارغ التحصیلان می شود.

وی افزود: مهارت همراه با دانش کار از مهمترین نگاه های آموزشی به دانشجویان در این دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان ایلام یادآور شد: میانگین ۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهای درسی این دانشگاه عملی محور و در کارگاه های آموزشی است.

نظری اضافه کرد: از بین ۱۸۰ دانشگاه سطح کشور ۲ دانشگاه دختران و پسران در استان ایلام با یک هزار و ۴۰۰ دانشجو فعال است.

وی ادامه داد: این دانشجویان در رشته هایی چون حسابداری، معماری، صنایع شیمیایی، طراحی دوخت، عمران، مکانیک و پالایشگاه گاز در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان ایلام تاکید کرد: اگر آموزش های مهارت محور دانشگاه های فنی و حرفه ای درست عملیاتی شود، زمینه اشتغال زایی و حتی کارآفرینی توسط این دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی فراهم می شود.

نظری اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات این دانشگاه کمبود نیروی انسانی است که از ۱۷۰ چارت تعریف شده تنها دارای حدود ۴۰ نفر نیرو است./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استاد حق التدریس دانشگاه فنی و حرفه ای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
سلام دلیل کمبود نیروی در این دانشگاه عدم وجود مدیران متخصص و ارج نهادن به مدرسان این دانشگاه است. مدرس با مدرک ارشد برای تدریس درس عملی 5 هزارتومان کمتر از یک کارگر ساده بدون سابقه در سال 1401 دریافت حقوق دارد. آن هم بعد حدود 6 الی 8 ماه دریافت میکند. هیچ بیمه ای ندارد و بدون توجه به سقف معافیت مالیاتی هر سال، از هر مقداری که این اساتید حقوق دریافت می کنند، 10 درصد مالیات کسر می شود.
علاوه بر این، در جذب هئیت علمی که هر سال دو بار اتفاق می افتد، هر بار زیر 50 نفر جذب می کنند در صورتی این دانشگاه 18 هزار مدرس حق التدریس معادل حدود 93 درصد از کل اساتید این دانشگاه، دارد.
دلیل این کمبود نیرو هم همین موارد است که در حالی که مسئولین مربوطه کاملا مطلع هستند، نیازی نمی بینند که اقدامی کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار