مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت:پس از سه سال، مشکلات شبکه انتقال و ایستگاه پمپاژ سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پلدختر رفع شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵ 04 January 2023

به گزارش تابناک لرستان، علی سالاروند سه شنبه شب به رسانه ها اعلام کرد: خط انتقال و ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهری پلدختر که در سیل سال ۱۳۹۸ تخریب شده بود، با پیگیری‌های فرمانداری، مجموعه قضایی، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر و با همت آبفا استان و این شهرستان، بازسازی و مجدد راه‌اندازی شد.

وی گفت: در حال حاضر و با بازسازی شبکه انتقال و نصب تجهیزات و پمپ های آسیب دیده ناشی از سیلاب ۱۳۹۸، دغدغه زیست محیطی و بهداشتی شهروندان در خصوص ورود فاضلاب خام به منابع آبی این شهرستان که موجب آلودگی شدید بخصوص در فصول گرم شده بود، برطرف و هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سالاروند با بیان اینکه ۱۲۰ واحد صنعتی آلاینده امسال در این استان شناسایی و به منظور اعمال جریمه به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند عنوان کرد: طبق ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای آلاینده مشمول پرداخت عوارض سبز هستند و در پایان هر فصل فهرست این واحدها جهت ارجاع به امور مالیاتی کشور به معاونت محیط زیست انسانی سازمان ارسال می شود.

وی اظهار داشت: واحدهایی که توجهی نسبت به رفع آلایندگی و تمکین قانون نداشته باشند به موجب قوانین حفاظت و بهسازی محیط زیست، هوای پاک، توزیع عادلانه آب، حفاظت خاک، مدیریت پسماند و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به مرجع قضایی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری ۵۷ واحد آلاینده شناسایی و برای اعمال عوارض سبز به امور مالیاتی معرفی شده اند که رفع آلودگی ۱۰ واحد از این تعداد در فاصله سه ماه دوم امسال صورت گرفت.

سالاروند گفت: در سه ماه سوم سال جاری نیز ۶۳ واحد آلاینده شناسایی و برای اعمال عوارض سبز به امور مالیاتی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار