مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و ۳۱۵ هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد بیشتر است.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ 03 January 2023

مصرف گاز مشترکان کردستانی هفت درصد افزایش یافت

به گزارش تابناک کردستان، احمد فعله گری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: سال قبل در همین مدت یک میلیارد و ۳۱۷ میلیون و ۹۳۶ هزار مترمکعب گاز توسط مشترکان استان مصرف شد.

وی افزود: پاییز امسال نیز ۶۵۶ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۶۰۰ مترمکعب گاز طبیعی در استان در تمام بخش ها مصرف شد که البته مصرف نیروگاه و کارخانه سیمان بیجار خارج از این آمار است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: اولویت اصلی شرکت گاز استان در فصل سرد سال تامین انرژی برای مصرف منازل مسکونی است و در صورت لزوم مصرف گاز طبیعی صنایع و نیروگاه های تولید برق محدود می شود.

استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه (۱۸تا ۲۱درجه) و پوشش مناسب موتورخانه‌ها از جمله توصیه هایی بود که فعله گری به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: دو جداره و عایق کردن در و پنجره، عایق کاری سیستم حرارت مرکزی، اصلاح موتورخانه، بستن درب اتاق های غیرقابل استفاده و خاموش کردن بخاری یا بستن شیر رادیاتور از جمله مواردی است که با رعایت آن، در مصرف گاز صرفه جویی می شود.

در حال حاضر، ۳۲ شهر و یک هزار و ۴۸۵ روستای کردستان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شرکت گاز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار