مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از انتشار فراخوان مزایده عمومی و حق بهره‌برداری گراند هتل قزوین توسط صندوق توسعه و احیای کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 03 January 2023

به گزارش تابناک قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر افزود: بنای تاریخی گراندهتل قزوین با هدف تکمیل پروژه مرمت، احیا و بهره‌برداری با مدت معین در تازه‌ترین دور مزایده‌های صندوق توسعه و احیای کشور دوباره به مزایده گذاشته شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین افزود: عملیات اجرایی پروژه ساماندهی و مرمت این بنا با مشارکت صندوق توسعه و احیاء کشور و واگذاری پروژه به یک شرکت سرمایه‌گذاری به عنوان مجری از اوایل آبان‌‎ماه سال ۹۸ آغاز شد.
وی ادامه داد: اقدامات اولیه مرمتی و استحکام بخشی در این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد انجام شد که با اقاله قرارداد توسط سرمایه‌گذار، ادامه پروژه متوقف شد.
خزائلی خاطرنشان کرد: تمامی مزایده‌ها و مناقصات صندوق توسعه و احیا با هدف شفافیت و عدالت محور بودن فرآیند تشریفات از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت به آدرس WWW.setadiran.ir برگزار و آموزش‌های لازم برای علاقه‌مندان شرکت در مزایده‌ها و مناقصات بناهای تاریخی و فرهنگی در این سامانه یا مرکز تماس ۰۲۱۱۴۵۶ اطلاع‌رسانی شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قزوین یادآور شد: بنای تاریخی سعدالسلطنه از تجربه‌های موفق صندوق توسعه و احیای کشور در قزوین به شما رمی رود و بناهای گرمابه تنکابنی، خانه‌های یزدی، بهروزی، اسدی و زینعلی نیز از پروژه‌های مرمتی در دست اجرای صندوق هستند که امیدواریم با توجه به تعدد بناهای تاریخی واجد شرایط واگذاری با همراهی بخش خصوصی شاهد اتفاقات خوب در حوزه سرمایه‌گذاری استان باشیم.

گراند هتل قزوین از بناهای متعلق به دوره قاجاریه و از نخستین نمونه های هتل مدرن در ایران به شمار می رود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار