معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: ۵۹ فقره موافقت اصولی به دنبال درخواست سرمایه گذاران برای راه‌اندازی تاسیسات گردشگری با هدف توسعه زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی در این استان صادر شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ 03 January 2023

ابوالفضل اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با صدور مجوز برای راه اندازی این مراکز گردشگری ۳۲ هزار میلیارد ریال در بخش گردشگری استان سرمایه گذاری می شود و برای ۶۴۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: هفت فقره از این تعداد در بجنورد، یک فقره در راز و جرگلان، ۲ فقره در شیروان، یک فقره در فاروج و ۲ فقره در مانه و سملقان در طی ۲ هفته اخیر صادر شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل ایجاد هتل، متل، سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه بوم گردی، مجتمع گردشگری عمومی و بوستان های طبیعت گردی است.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از حضور سرمایه گذاران دارای اهلیت برای اجرای طرح های گردشگری به ویژه در زمینه فضاهای اقامتی و رفاهی و تفریحی استقبال می کند.

اسماعیلی گفت: توسعه فضاهای اقامتی-خدماتی و پذیرایی در خانه های تاریخی نیز مورد توجه قرار دارد و در همین زمینه به صاحبان خانه های واجد شرایط یا افراد علاقه مند به سرمایه گذاری تسهیلات ارایه می شود.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۳۴ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور و در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار