معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: مشکلی برای افزایش سهمیه آرد شهرستان‌های استان براساس جمعیت نداریم و در ماه جاری ۲۰۰ تن به سهمیه آرد شهرستان بیرجند افزوده شده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 03 January 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد اشرفی روز سه‌شنبه در دیدار اعضای صنف خبازی شهرستان بیرجند افزود: با این وجود بررسی‌های لازم انجام شود و در صورت احساس نیاز، این سهمیه افزایش خواهد یافت.

وی به اداره‌ کل غله و خدمات بازرگانی استان ماموریت داد که اختصاص این سهمیه جدید را بین نانوایی‌ها تقسیم و توزیع کند، همچنین افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های دارای سهمیه پایین، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی در پاسخ به گلایه‌مندی نانوایان درخصوص دریافت پول نقد و جریمه توسط سازمان جهاد کشاورزی گفت: پیگیری‌ها انجام می‌شود تا کارتی در اختیار نانوایان قرار بگیرد به ازای دریافت پول نقد از آن کارت کشیده و سهمیه آرد نانوایان حفظ شود و جریمه نشوند.

وی تصریح کرد: درخصوص تبدیل شدن نانوایی‌ها از نوع ۲ به نوع ۶ پیگیری‌های لازم با برگزاری نشست‌های مختلف انجام می‌شود.

اشرفی با اشاره به آسیب‌پذیری نانوایی‌ها گفت: به مشکلات مختلف نانوایی‌ها واقف هستیم و با توجه به اینکه خراسان جنوبی دبیری ستاد تنظیم بازار منطقه پنج کشور را برعهده دارد، مسائل مطرح شده در سطح ملی نیز پیگیری خواهد شد.

رئیس اتحادیه آرد و نان شهرستان بیرجند هم در این نشست گفت: در چند سال اخیر هزینه‌های مرتبط با نانوایی مانند اجاره‌بها، بیمه و دستمزد کارگر و هزینه آب و برق افزایش پیدا کرده اما هیچ تغییری در قیمت نان روی نداده است.

جواد مختاری اضافه کرد: سهمیه آرد نانوایی‌های استان کم است و ۱۱۸ نانوایی در استان وجود دارد که روزانه زیر هشت کیسه سهمیه آرد دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۳۹ نانوایی نوع یک و ۴۲ نانوایی نوع ۲ در استان خراسان جنوبی موجود است گفت: افزایش سهمیه آرد نانوایان، مجوز دریافت پخت نان روغنی به نانوایان نوع یک، تبدیل شدن رسته نان لواش و نان سنگک از نوع یارانه‌ای به نوع نیمه‌یارانه، آزاد کردن قیمت نان و تبدیل شدن برخی نانوایی‌های نوع ۲ به نوع ۶ از درخواست‌های این صنف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار