میزان بارندگی های پاییز سال جاری درآذربایجان غربی در مقاسیه با سال گذشته ۲۵ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۳۱ درصد کاهش یافته است
کد خبر: ۱۰۸۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹ 28 December 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، براساس داده های هواشناسی پاییز امسال در مجموع ۶۰.۵ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی ثبت شده که این مقدار در مقایسه ۸۰.۷ میلی‌متر بارندگی سال قبل ۲۵ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت نیز ۳۱ درصد کاهش یافته است.

 

سردشت با میانگین ۱۶۷.۲ میلی‌متر بارندگی پربارش شهر آذربایجان غربی بود که بارش‌ها در این شهرستان در مقایسه با سال قبل ۵ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۲۰ درصد کاهش یافته است.

 

همچنین در پاییز امسال ماکو نیز با ۲۹.۶ میلی‌متر بارندگی کم بارش‌ترین شهر استان بود که بارش‌ها در ماکو نیز در مقایسه با سال قبل ۲۳ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۴۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

در این مدت ۴۲ میلی متر بارندگی در ارومیه ثبت شد که بارش‌های مرکز استان در مقایسه با ۸۶.۷ میلی متر سال قبل ۵۲ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۵۵ درصد کاهش یافته است.

 

البته بارش برای سه ماهه زمستان در استان  در حد نرمال پیش بینی شده است و برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال آینده نیز انتظار می رود  بارش‌ها از حد میانگین تا ۵ درصد بیشتر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار