کد خبر: ۱۰۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 08 October 2015
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در سال زراعی جدید سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای البرز 9 هزار و 898 هکتار پیش‌بینی شده است.

سیدمجید موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در این راستا تولید امسال این محصول581 هزار و 268 تن است و تلاش می‌شود که اکثر مزارع نیز به سمت سیستم استفاده آبیاری با تیپ سوق داده شود.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز کشور به تولید روغن خوراکی، برنامه‌های توسعه کشت گیاه دانه روغنی کلزا نیز در دست است.

این مسئول افزود: در این راستا برنامه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای استان البرز کشت 1000 هکتار دانه روغنی کلزا است که این مهم در حال پیگیری است.

موسوی در ادامه سخنان خود از تولید و توزیع بذور اصلاح شده گندم و جو خبر داد و گفت: استان البرز توانسته در تعهدات خود در زمینه تولید بذور طبقات مختلف بذر گندم و جو برای کشت در سال زراعی 95-94 در داخل استان را اجرایی کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری حدود 58 درصد مزارع گندم و حدود 50 درصد مزارع جو با استفاده از بذور گواهی شده و و برای مابقی بذور که به صورت خود مصرفی توسط کشاورزان صورت می گیرد با هماهنگی به عمل آمده مقرر است بذور مذکور در صورت تمایل کشاورزان از طریق شرکت‌های تولید کننده بذر استان بوجاری و ضدعفونی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار