کد خبر: ۱۰۸۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲ 05 December 2022

معرفی 2 نهال گردوی مناسب مناطق سردسیری

برخی از درختان میوه مانند نهال گردو پیوندی را هم می‌توان در دسته ی درختان پرسود قرار داد که پس از 5 سال از کاشت، ثمره ی اقتصادی می‌دهد. چنانچه قصد خرید نهال گردو را دارید، لازم است بدانید که ابتدا باید منطقه‌ای که قرار است آن را بکارید را مورد بررسی قرار دهید. هر نهال گردو، مناسب منطقه‌ای است که قرار است در آن ریشه زده و رشد کند.

به طور کلی می توان نهال های گردو را به 3 دسته ی:

  1. نهال گردو سردسیری،
  2. نهال گردو گرمسیری،
  3. و نهال گردو معتدل دسته بندی کرد.

اگر بخواهید نهالی غیر‌متناسب با شرایط محل کشت خود را در خاک قرار دهید و انتظار داشته باشید که رشد کرده و ثمره دهد، گویا در حال آب‌دادن به زیر پای گیاهی مصنوعی هستید. بهترین نهال گردو سردسیری باید این توانایی را داشته باشد که در دمای بسیار پایین نسوزد و نگذارد که سرما به ریشه و تنه ی درخت و میوه آن آسیب وارد کند. باید بدانید نوع رسیدگی به نهال گردو بذری و نهال گردو پیوندی متفاوت است.

بهترین نهال گردو مناطق سردسیری باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

همگی می‌دانیم که بسیاری از گیاهان برای رشد، علاوه بر آب و خاک نیاز به نور خورشید هم دارند تا هم بتوانند از این طریق هم گرما و هم مواد مغذی را دریافت کنند. نهال گردویی که بتواند حداقل میزان از این گرما را دریافت کرده و خود را به آن شرایط وقف بدهد را می‌توان حتی در ارتفاعات بسیار بالا که سرمای زیادی دارند هم کاشت.

مغز گردویی که از این نوع حاصل می‌شود، روغن زیادی داشته و به اصطلاح آن را پوست‌کاغذی می‌نامند. درخت گردو که برای مناطق سرد آماده رشد است، در اصل این وضعیت را دوست دارد؛ همان‌گونه که بسیاری دیگر از گیاهان گرما یا حتی سایه را دوست دارند و در آن شرایط بهتر رشد می‌کنند.

گل‌دهی نهال گردو مناسب این منطقه‌ها، به‌طور معمول در فصول فروردین و اردیبهشت آغاز می‌شود. یکی از بارز‌ترین خصوصیاتی که برازنده این نوع است را می‌توان تحمل دمای منفی 20 درجه در آن دانست. 

معرفی 2 نهال گردوی مناسب مناطق سردسیری

چه مشخصاتی را می توان در دسته مشخصات نهال گردو سردسیری قرار دارد؟

کاملا واضح است که اصلی‌ترین ویژگی درخت گردو مناسب نواحی سردسیری، مقاومت آن در برابر دمای بسیار پایین است. از دیگر ویژگی‌ها و مشخصات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به‌طور معمول تمامی محصولات به‌صورت یک‌دست و یک اندازه هستند.
  • دیرگل است و همین امر موجب آن می شود در فصل بهار، سرما باعث ریزش گل ها نشود.
  • علاوه بر مناطق با سرمای زیاد، در نواحی معتدل هم رشد کرده و ثمره می‌دهند.
  • اندازه نهال‌ها پس از رشد و بالغ‌شدن چندان زیاد نمی‌شود.
  • بازدهی آن‌ها بسیار سریع رخ می‌دهد.

2 نوع بسیار مناسب از نهال گردو برای مناطق سردسیر

محصولات نهال گردو چندلر پیوندی و نهال گردو فرنور پیوندی را می‌توان در دسته پر فروش ترین و پر کشت ترین و یکی از بهترین نهال‌های گردو سردسیری دانست. پس از اینکه محل مناسب برای کاشت نهال گردو را انتخاب کرده و شرایط لازم را فراهم آوردید می‌توانید یکی از آن‌ها را برگزینید و کاشت نمایید.

ویژگی های نهال گردو چندلر پیوندی را بدانید

 نهال گردو چندلر با اینکه دیر گل‌ده است، اما بازدهی آن بسیار زود اتفاق می‌افتد. در همان سال اول که آن را کاشتید می‌توانید از ثمره آن بهره ببرید. درخت گردو چندلر پس از نهال گردو فرنور از لحاظ دیرگل بودن بوده و در دومین رتبه قرار می‌گیرد.

اصالت این نهال گردو از کالیفرنیای آمریکا است که به دست کشاورزان ایرانی بومی سازی شده است و از همین روی قیمت نهال گردو چندلر با قیمتی بسیار مناسب عرضه می گردد. بذر نهال گردو چندلر توانایی رشد و بار‌دادن در مناطقی با ارتفاع 900 تا 1500 را هم دارا است. مغز درشت، پوست نازک، باردهی تا 50 سالگی و بیشتر از آن، از ویژگی‌های بارز آن است.

معرفی 2 نهال گردوی مناسب مناطق سردسیری

ویژگی های نهال گردو فرنور پیوندی

اصالت این نهال گردو فرنور را می‌توان برای فرانسه دانست. پوست ثمره حاصل از آن، آن‌قدر نازک است که آن را پوست کاغذی می‌‎نامند. به این دلیل که این نوع بسیار سرما را دوست دارد، می‌توان آن را حتی تا ارتفاعات 1200 تا 2300 متر هم کاشت. طعم این مغز گردو‌ها بسیار لذیذ بوده و روغنی هستند. رنگ روشن آن‌ها هم هر بیننده‌ای را به سمت خود جذب می‌کند. درصد زیادی از نهال گردو فرنور در بازار‌های خارجی به فروش می‌رسد. به‌طور معمول فروش نهال گردو فرنور پیوندی در ایران چندان زیاد است و سالانه سطح کشت قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد.

خرید نهال گردو از نهالستان گلد نهال تنها با یک تماس

فرقی نمی‌کند که به دنبال بهترین بذر یا بهترین نهال گردو مناطق سردسیر هستید یا دیگر محصولات؛ در هر صورت می‌توانید برای خرید نهال گردو یا سایر ارقام میوه به این نهالستان سری بزنید. فروش تمامی ارقام با ضمانت بازگشت کالا، ارائه فاکتور رسمی و گواهی قرنطینه صورت می پذیرد. برای به‌دست‌آوردن قیمت نهال گردو و یا ثبت سفارش کافیست تنها به وب سایت نهالستان گلد نهال به نشانی (goldnahal.ir) مراجعه و یا با شماره تماس های(09144812739-09143336028) ارتباط بر قرار نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار