با وجود اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد، هنوز مشکل تعطیلی زودهنگام نانوایان در کرمانشاه وجود دارد و علاوه بر این مردم از کاهش کیفیت نان گلایه دارند.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲ 03 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم 2114 نانوایی فعال دارد در کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد 1010 نانوایی در شهر کرمانشاه فعال است و کاهش کیفیت و اندازه نان مدت‌هاست به دغدغه‌ای جدی برای شهروندان کرمانشاهی تبدیل شده و هر چند مسئولان ادعا می‌کنند بازرسی‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود، اما تغییری در فعالیت نانوایی‌ها ایجاد نشده است.

کاهش زمان فعالیت نانوایی‌ها از دیگر مشکلات نانوایی‌های استان است و با وجود هوشمندسازی و نصب کارتخوان در تمام نانوایی‌ها این زمان‌بندی ساماندهی نشده و برخی از نانوایی‌ها از همان ساعات ابتدایی صبح تعطیل می‌کنند.

رامین پهلوانی، رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به اینکه مشکلاتی در زمینه نانوایی‌ها و کیفیت نان وجود دارد، اما فراگیر نیست، اظهار داشت: بازرسی از نانوایی‌ها از طرف دستگاه‌های مختلف در حال انجام است، اما مردم نیز باید مطالبه‌گر باشند و در صورت مشاهده تخلف با شماره 124 تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل ما تعداد زیاد خبازی‌ها و بیش از نیاز استان است، عنوان کرد: این موضوع سبب ایجاد نابه‌سامانی می‌شود و باید براساس جمعیت محلات نانوایی فعال وجود داشته باشد.

پهلوانی با اشاره به کاهش وزن نان و ضرورت توجه به این موضوع در بازرسی‌ها، گفت: مردم نیز باید در این زمینه مطالبه‌گر باشند و از نانوایی‌ها درخواست کنند که از ترازوی موجود در مغازه استفاده کند.

پهلوانی با بیان اینکه حدود 1800 نانوایی در استان وجود دارد و بازدید روزانه از همین این نانوایی‌ها امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در نانوایی‌های استان عدم تبحر نانوا است که سبب نارضایتی مردم از کیفیت نان شده است.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه باید پنج تخلف یکسان از طرف واحد صنفی تکرار شود که منجر به پلمب شود، افزود: گاهی میزان جرایم به میلیارد نیز رسیده است اما باز هم بازدارنده نیست.
محمدرضاعباسی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: هم اکنون 20 نانوایی پخت شب در شهر کرمانشاه فعال است که این نانوایی ها با دریافت سهمیه آرد بیشتر در بازه زمانی ساعت 18 تا 22 پخت نان دارند.

عباسی افزود: در حال بررسی برای افزایش تعداد نانوایی‌های پخت شب به منظور رفاه حال شهروندان کرمانشاهی هستیم تا پس از نیازسنجی سهمیه آرد تعدادی دیگر از نانوایی‌ها را برای پخت شبانه نان بالا ببریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار