عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: پروژه متیل آمین سنقر و کلیایی با سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸ 03 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا اظهار داشت: اولویت مجلس یازدهم این است که بتواند مشکلات مردم به ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد رفع کند و ریشه عمده مشکلات اشتغال است که استان کرمانشاه از نظر نرخ بیکاری در صدر کشور قرار دارد و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به تلاش برای سهولت در دریافت مجوز کسب و کار عنوان کرد: با توجه به اینکه معادن می‌توانند جایگزینی برای درآمد‌های نفتی باشند و از طرف دیگر بسیاری از معادن کشور و استان نیمه تعطیل و تعطیل هستند، با پیگیری فراوان مجوز‌های کاغذی ابطال شد.

حسینی‌کیا با بیان اینکه مقرر شده معادن نیمه تعطیل فعال و به مردم واگذار شود گفت: بخشی از این اقدامات انجام شده و بخشی از معادن نیز معترضان دولتی دارند که در حال رفع شدن است که بخش معادن در کشور و استان فعال‌تر شود و تعداد محدودی از جوانان مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی از دیگر ظرفیت‌های استان است افزود: در همان روز‌های ابتدایی شروع کار مجلس یازدهم تلاش شد قیمت گندم افزایش یابد و اکنون به ۱۳ هزار تومان رسیده که با توجه به افزایش هزینه‌ها قیمت گندم واقعی‌تر شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه منطقه آزاد قصرشیرین از دیگر ظرفیت‌های استان است که مورد استفاده قرار نگرفته است عنوان کرد: این طرح با تلاش مجلس قبل به تصویب رسید و می‌تواند استان را از نظر اقتصادی رشد دهد، اما مسئولان اقتصادی نتوانستند آن را اجرایی کنند و اتفاقی رخ نداده در حالی که کار بزرگی بود.

حسینی‌کیا بیان کرد: دولت قبل هفت منطقه آزاد را به مجلس آورد، اما با فشار نمایندگان استان لایحه را پس گرفت و نام کرمانشاه را به لیست اضافه کرد.

وی با اشاره به وصل شدن کرمانشاه به شبکه ریلی گفت: در استان کرمانشاه چندین مرز و بازارچه وجود دارد که می‌توانند دگرگونی اقتصادی خوبی ایجاد کنند.

حسینی‌کیا با اشاره به اینکه برای شهرستان سنقر و کلیایی تکمیل زنجیره پتروشیمی‌ها مدنظر است افزود: واحد متیل آمین این شهرستان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار