فرماندار تبریز اعلام کرد که ۹۱ درصد از مجموع مصوبات شورای اسلامی کلان شهر تبریز در سال جاری در هیات تطبیق مصوبات شهرستان تصویب شده‌ است.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴ 01 December 2022

علی جعفری آذر روز پنجشنبه طی گفت و گویی اظهار داشت: تعداد مصوبات واصله از شورای شهر تبریز از اول امسال تا نهم آذر ماه جاری ۱۵۹ مورد بوده که از این تعداد، ۱۴۵ مورد، معادل حدود ۹۱ درصد آنها در هیات تطبیق شهرستان تایید شده است.

وی تعداد مصوبات مورد اعتراض شورای اسلامی کلانشهر تبریز در هیات تطبیق مصوبات شهرستان را ۱۴ مورد، معادل حدود ۹ درصد مجموع آنها ذکر کرد.

فرماندار تبریز تشریح کرد: بعضی از مصوبات مورد اعتراض شورای شهر در هیات تطبیق مثل موضوع ورزرش، دارای منشاء واحد بوده، ولی به تکرار ارایه شده و در نهایت یا در برگشت به شورای اسلامی، اصلاح و یا به دلیل اصرار شورا، به هیات حل اختلاف استان ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: در هیات حل اختلاف استان در خصوص موارد ارجاعی نیز تماماً نظر هیات تطبیق مصوبات شهرستان تبریز ، مورد تایید واقع شده است.

به گزارش تابناک، رئیس شورای شهر تبریز در جلسه این هفته این نهاد در اعتراض به عملکرد هیات تطبیق مصوبات شهرستان گفت: آن ها در مقام پدر ما نیستند، این آخرین اخطار است؛ اگر این بار، هیئت تطبیق بدون اشاره به قانون دخالت کند، به عنوان رئیس شورا شکایت خواهم کرد.

حجت الاسلام رسول برگی در پاسخ به نامه فرمانداری در رد مصوبه اساسنامه شرکت ورزشی باشگاه شهرداری تبریز خطاب به هیئت تطبیق، گفت: مصلحت شهری را شورا باید تصمیم گیرد نه هیئت تطبیق.

برگی گفت: چه کسی به شما، این اجازه و اختیار را داده که بدون قانون هر چیزی را که می خواهید رد کنید.

وی افزود: آقای فرماندار بعنوان رئیس هیئت تطبیق چه چیزی را لحاظ می کند؛ تنها شهری که در آن هیئت تطبیق با سلایق شخصی جلو می رود، تبریز است.
وی خاطرنشان کرد: آن جا باید هیئت تطبیق باشد، تطبیق با قانون.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :