هشت فقره پروانه تاسیس با ظرفیت کل ۲۳۴ هزار و ۵۰۰ قطعه در بخش طیور در استان صادر شد
کد خبر: ۱۰۸۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸ 30 November 2022

خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: طی یکسال و نیم گذشته هشت سرمایه گذار خارجی برای اجرای ۱۰ پروژه در استان جذب شدند.


حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که استان در یک و نیم سال اخیر توانست هشت سرمایه ‎گذار خارجی را در قالب ۱۰ پروژه جذب کند، ارزش سرمایه‏ گذاری صورت گرفته ۹۱.۳ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: همچنین ۳.۵۴ میلیون دلار سرمایه‏ گذاری ‏خارجی مستقیم (FDI) در قالب چهار پروژه جذب شده است.

وی حمایت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را از رویکردهای دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: هشت فقره پروانه تاسیس با ظرفیت کل ۲۳۴ هزار و ۵۰۰ قطعه در بخش طیور در استان صادر شد.

وی توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و توسعه کشت مکانیزه برنج را از دیگر رویکردها برشمرد و گفت: کشت مکانیزه برنج از ۶۴ هزار هکتار به ۱۰۰ هزار هکتار رسید و برای اولین بار شاهد اجرای موفق کشت قردادی برنج برای اولین در کشور در سطح ۳۹ هزار هکتار در شالیزارهای استان بودیم.

خیریان پور بهره برداری از ۵ هکتارگلخانه هیدروپونیک توسط هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان و صدور ۲۷۰ پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان با ایجاد اشتغال حدود ۴ هزار نفر را از دیگر اقدامات اقتصادی در استان بیان کرد و گفت: طی یکسال و نیم گذشته احیاء و راه اندازی تعداد ۱۱۴ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و برای هزار و ۴۰۰ نفر تثبیت اشتغال صورت گرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار