فرماندار همدان با اشاره به اینکه همدان اولین شهرستان در استان است که از اعتبارات سفر رییس جمهور بهره مند می‌شود گفت: ارائه گزارش از وضعیت پروژه‌ها فرصتی برای پایش عملکرد و پیشرفت پروژه است و دستیابی به نتیجه مطلوب را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰ 01 December 2022

فرماندار همدان گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی مصوب سفر رییس جمهور و هیات همراه به استان (مرداد ماه امسال) برای این شهرستان جذب شد.

به گزارش ایرنا، «محمدعلی محمدی» در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان اظهار داشت: حدود چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی در سفر رییس جمهور به شهرستان همدان مصوب شد که هم اکنون هفت درصد از کل رقم اختصاص یافته است، اما با همین مبلغ هم می‌توان کار‌ها را به نحو مطلوبی پیش برد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های استاندار همدان، اعتبارات سفر رییس جمهور و هیات دولت به شهرستان همدان، از چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به چهار هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه همدان اولین شهرستان در استان است که از اعتبارات سفر رییس جمهور بهره مند می‌شود افزود: ارائه گزارش از وضعیت پروژه‌ها فرصتی برای پایش عملکرد و پیشرفت پروژه است و دستیابی به نتیجه مطلوب را افزایش می‌دهد.

محمدی با تاکید بر برنامه محور بودن مدیران در راستای انجام اقدامات موثر و ماندگار تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های دولتی نسبت به احصا و پیگیری پروژه‌های تعریف شده در دستگاه مربوطه اقدام کنند و در جذب اعتبارات از مرکز و پیشرفت فیزیکی طرح‌ها جدیت بیشتری داشته باشند.

وی بعضی از پروژه‌های شهرستان همدان مانند کنار گذر غربی را حیاتی دانست و افزود: کنارگذر غربی همدان با طول ۲۷ کیلومتر از ایستگاه پلیس راه همدان-قزوین آغاز و به شهر صالح‌آباد متصل می‌شود و نقش محوری در کاهش بار ترافیکی استان دارد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه زمان انجام پروژه‌ها در سطح شهرستان به دلیل قرار داشتن در اقلیم کوهستانی بسیار محدود است اظهار داشت: کار‌های اداری، تفاهم نامه ها، تبادل موافقت نامه ها، تهیه گزارش‌ها و کار‌های پژوهشی باید در زمانی که پروژه قابلیت اجرایی ندارد صورت گیرد و زمان لازم برای اجرا از دست نرود.

محمدی در خصوص پروژه‌های تملک دارایی شهرستان همدان گفت: مقرر شد در هر جلسه پنج دستگاه دولتی به ارائه گزارش مفصلی از روند انجام کار بپردازند و مشکلات احصا و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شود.

وی تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه مبتنی بر سند چشم انداز ۱۴۰۴، اسناد آمایش ملی، بیانیه گام دوم و سند تحول مردمی است که افق گسترده‌ای دارد و نقشه راه و الگویی برای توسعه شهرستان است.

فرماندار همدان با بیان اینکه اقدام جهادی مدیران استان در تامین آب شرب شهر همدان برگ زرینی بر افتخارات آن‌ها است و از کشاورزانی که چاه‌های خود را با وجود نیاز در اختیار آبرسانی به همدان قرار دادند قدردانی کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه آب پایدار مورد نیاز شهر همدان باید از منابع داخلی تامین شود افزود: با توجه به تغییر اقلیم استان و کاهش قابل توجه بارش‌ها طرح‌های راهبردی مانند استفاده بهینه آب در کشاورزی، کاهش کشت سالانه محصولات آب بر و افزایش کشت گلخانه‌ای می‌تواند در شرایط کنونی راه گشا باشد.

وی تصریح کرد: تغییر محل مرکز صدا و سیمای همدان از محل کنونی به چهل چمن با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار و فراهم کردن زیرساخت‌های جا به جایی در دستور کار قرار دارد.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد۱۴۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر پربرکت رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار