مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان با اشاره به افتتاح پنج کلینیک تخصصی در این موسسه خیریه افزود: این کلینیک‌ها در راستای کاستن درد و رنج بیماران راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 30 November 2022

به گزارش تابناک کرمان، علی شمسی‌نیا روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح پنج کلینیک تخصصی "ام اس"، "زخم"، "دوستدار سالمند"، "دیابت و فشار خون" و "درمانگاه تخصصی و شبانه روزی ثامن الحجج" در این موسسه خیریه در سالروز میلاد حضرت زینب (س) با بیان اینکه هدف این موسسه کاستن درد و رنج بیماران است افزود: کلینیک دیابت و فشار خون و درمانگاه شبانه روزی خیریه نیز توسط خیرین کرمانی تجهیز شده است.

وی اظهار داشت: درمانگاه شبانه روزی ثامن الحجج توسط بانو "فاطمه اسماعیلی" به یاد پدر مرحومشان "محمد اسماعیلی" با صرف ۲ میلیارد تومان اعتبار تجهیز و راه اندازی شده است.

وی به راه اندازی کلینیک زخم توسط خانواده مرحوم حاج اکبر نخعی پور و مصطفی و مهدی شمسی نیا سایر اعضای این خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: تامین تجهیزات اولیه این کلینیک تخصصی تامین شده و به منظور توسعه بیشتر نیازمند تامین مالی پنج میلیارد تومان اعتبار است که حدود ۵۰ درصد این مقدار نیز تامین شده است.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان اظهار داشت: همچنین کلینیک تخصصی شماره سه دیابت و فشار خون این موسسه نیز که با تامین هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد تومان توسط خانواده مرحوم حاج احمد ایرانمنش راه اندازی شده است.

وی گفت: کلینیک دوستدار سالمند برای نخستین مرتبه توسط موسسه خیریه ثامن الحجج در کرمان با پیگیری رییس دانشگاه علوم پزشکی و دکتر یزدانپناه مسئول امور خیریه در این دانشگاه تاسیس شده که از فردا کار درمان و خدمات دهی به سالمندان را بر عهده خواهد داشت و برای ادامه کار و توسعه بیشتر نیازمند تامین ۲۰ میلیارد تومان است.

وی از ارائه خدمات در منزل، تهیه آمبولانس و اقدامات حمایتی از جمله کارهای کلینیک دوستدار سالمند نام برد.

شمسی نیا با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار بیمار خاص و سخت‌درمان تحت پوشش موسسه خیریه ثامن الحجج و دارالشفای امام رضا (ع) کرمان قرار دارند اظهار داشت: این موسسه خیریه در راستای راه اندازی کلینیک های خاص مانند کلینیک دیالیز، دیابت، درد، زخم، خدمات در منزل و ... برای بیماران خاص و سخت درمان در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری ها و جایگاه این مهم در کاهش بار مالی دولت در بخش دارو و درمان اظهار داشت: همچنین مرکز جامع پیشگیری از بیماری ها برای نخستین مرتبه در کرمان راه اندازی شده و در حال خدمات دهی به مراجعه کنندگان است.

شمسی نیا ادامه داد: احداث این مرکز در راستای پیشگیری از بیماری ها و کاهش بار مالی دولت در بخش بهداشت و درمان بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هزار مترمربع فضا برای بیماران خاص در استان کرمان ایجاد شده است افزود: این خیریه در بیشتر شهرستان های کرمان که بیش از پنج بیمار همودیالیز داشته اند، یک بخش همودیالیز راه اندازی کرده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده است.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) با تاکید بر اینکه زیرساخت های خوبی برای بیماران خاص در کرمان ایجاد شده است گفت: هزار و ۲۰۰ بیمار تلاسمی، ۳۰۰ بیمار هموفیلی و سه هزار بیمار پیوند، همودیالیز و نارسایی کلیه در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه نخستین بنای موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) در کرمان سال ۱۳۷۰ نهاده شده است افزود: آن زمان حتی در کشور نیز چنین موسسه ای وجود نداشت.

شمسی نیا از خیرین کرمانی که در شکوفایی موسسه خیریه ثامن الحجج و دارالشفای امام رضا (ع) نقش بی بدیلی داشته اند به نیکی یاد کرد و گفت: امیدواریم بزودی شاهد شکوفایی خیرخواهانه بیشتری در این امر خیر و ماندگار باشیم.

همچنین در این آیین پرستاران موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) استان کرمان به مناسبت میلاد سراسر نور بانو زینب کبری تجلیل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار