صیانت از مرزهای آبی کشور مهم‌ترین مأموریت نیروی دریایی
کد خبر: ۱۰۷۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰ 30 November 2022

 

 

تابناک/گیلان فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت گفت: صیانت از مرزهای آبی به عنوان مهم‌ترین مأموریت نیروی دریایی موجب کسب منافع و اقتدار بیشتر برای کشور می‌شود.

ناخدایکم عرشه و ستاد منصور لشنی امروز در نشست با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و تبریک فرارسیدن روز ملی نیروی دریایی، اظهار کرد: نیروی دریایی حافظ منافع کشور در عرصه دریاهاست و افزایش و صیانت از مرزهای آبی به عنوان مهم‌ترین مأموریت نیروی دریایی موجب کسب منافع و اقتدار بیشتر برای کشور می‌شود.

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در اقیانوس‌ها، افزود: فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی این فرمان مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا را  نصب‌العین قرار دادند و در این مسیر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کردند.

لشنی با بیان اینکه در حال حاضر چندین ناوگروه در دریاهای آزاد مشغول انجام عملیات هستند، گفت: حفاظت از کشتی‌های تجاری، مقابله با تهدیدات موجود، اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی از جمله مأموریت‌های اصلی نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی است.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا با اشاره به اهمیت بازسازی و نوسازی تجهیزات ناوگان نیروی دریایی در انجام مأموریت‌ها، تصریح کرد: عملیات نوسازی و بازسازی ناوگان به دست متخصصان داخلی و همکاران ما در حال انجام است به طوری‌که هر سال تجهیزات و دستاوردهای جدیدی به نیروی دریایی ملحق می‌شود که نشان از پویایی، رشد و شکوفایی نیروی دریایی دارد.

وی با اشاره به آموزش‌های مهارت‌محور مرکز گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مدت‌هاست به سمت مهارت‌محوری و تحرک دانش‌بنیانی حرکت کرده زیرا اعتقاد داریم این حرکت می‌تواند نیروی دریایی را به شکوفایی بیشتر برساند و دست همه استعمارگران را کوتاه کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار