فرار اوکراینی‌ها از این کشور در نتیجه جنگ با روسیه ، تبدیل به فرصت خوبی برای باندهای قاچاق انسان شده که با مراکز فساد و فحشا در امارات همکاری دارند و زنان خارجی را به عنوان برده جنسی به کار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲ 02 December 2022

به گزارش الف، امارات متحده عربی که در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری در جهان شده و علاوه بر توریست‌ها، مکان جذابی برای سرمایه‌گذاران و تاجران خارجی نیز هست، کارنامه سیاهی در زمینه «فساد و فحشا» به ثبت رسانده و گزارش‌های متعددی از «گردشگری جنسی» در این کشور منتشر شده است.

اخبار و گزارش‌های مربوط به فساد و فحشا در امارات بعد از عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی و ورود اسرائیلی‌های هیجان زده‌ به امارات و به طور خاص دبی، به طرز چشمگیری در کانون توجهات قرار گرفت.

تجارت و خرید و فروش زنان از کشورهای مختلف جهان در امارات تبدیل به یک پدیده رایج شده و زنان «روسپی» در این کشور مجوز اقامت دارند. همچنین از سال 2020 یعنی از زمان امضای قرارداد عادی‌سازی امارات با اسرائیل، اماراتی‌ها قوانین جدیدی در خصوص برخی ممنوعیت‌ها وضع کرده‌اند. به عنوان مثال مصرف آزادانه مشروبات الکلی یا روابط نامشروع پیش از این در امارات جرم محسوب می‌شد اما طبق قوانین جدید این کشور مجازات مربوط به استفاده از نوشیدنی‌های الکلی برای مردم امارات لغو شده است.

همچنین امارات با قوانین تازه‌ای که وضع کرده از زندگی مشترک بدون ازدواج شرعی یا اصطلاحا «ازدواج سفید» نیز حمایت می‌کند و فرزندانی که حاصل روابط نامشروع هستند می‌توانند شناسنامه دریافت کنند.

در این شرایط بسیاری درباره «استثمار جنسی» و «برده‌داری مدرن» درامارات صحبت می‌کنند. همانطور که گفته شد گزارش‌های مربوط به فساد و فحشا در امارات و به طور خاص دبی توسط رسانه‌های صهیونیستی در دوره اخیر فاش شده و این گزارش‌ها نشان می‌دهد که مقامات امارات پشت برج‌های بلند و جذاب و ماشین‌های لوکسی که در برابر انظار جهانیان قرار گرفته، به «تجارت فحشا» می‌پردازند.

بر اساس این اطلاعات، گردشگرانی که وارد دبی می‌شوند در همان فرودگاه با افرادی روبرو می‌شوند که در حال تبلیغ گردشگری جنسی هستند و به طور مثال یک کاتالوک از تصاویر زنان متعلق به کشورهای مختلف از جمله دختران کم سن و سال اروپایی را در اختیار آنها قرار داده و سر قیمت این دختران با گردشگران بحث می‌کنند؛ انگار درباره غذا یا یک کالا صحبت می‌کنند! 

شاهدان عینی گزارش می‌دهند که پدیده «تن فروشی» در امارات یک امر متداول بوده و بعد از هجوم اسرائیلی‌ها به دبی، این مسئله به شکل بارزتری خود را نشان داد؛ به طوری که آنها بارها در مصاحبه با رسانه‌های خود تاکید کرده‌اند که هدف اصلیشان از سفر به دبی، گردشگری جنسی و برقراری روابط آزادانه و نامشروع است. یک خبرنگار اسرائیلی در این زمینه می‌گوید شما در ساعت‌های بعد از نیمه شب در لابی‌های هتل‌ها بیش از 100 زن جوان را می‌بینید که مردان طوری با آنها صحبت می‌کنند که انگار در بازار مواد غذایی هستند!

البته روسپی‌هایی که در امارات و به ویژه دبی مشاهده می‌شوند همگی متعلق به کشورهای دیگر هستند و یک تبعیض نژادی بزرگ و برده‌داری جنسی در این رفتار مقامات اماراتی دیده می‌شود. گردشگران اسرائیلی می‌گویند که اغلب روسپی‌هایی که در دبی مشاهده کردند از برزیل و اوکراین هستند.

در اینجا بحث جنایت بزرگی به نام «قاچاق انسان» نیز مطرح می‌شود که تبدیل به ابزاری برای درآمدزایی اماراتی‌ها شده است. درصد زیادی از زنان روسپی خارجی در امارات در عملیات‌های قاچاق انسان وارد این کشور شده و مجبور به تن‌فروشی هستند. 

بر همین اساس بعد از آغاز جنگ روسیه و اوکراین که منجر به فرار شهروندان اوکراینی و مهاجرت به دیگر کشورها شد، امارات شروع به سوءاستفاده ازاین مسئله و قاچاق زنان اوکراینی کرد. روزنامه انگلیسی دیلی میل ماه آگوست با انتشار گزارشی حقایقی از قاچاق زنان و کودکان اوکراینی به امارات با هدف استفاده از آنها در گردشگری و برده‌داری جنسی خانگی در ابوظبی فاش کرد.

البته از ده سال گذشته تاکنون اماراتی‌ها برای استثمار جنسی به مناطق شرق اروپا و به طور خاص اوکراین متمایل شده‌اند؛ به گفته آنان این امر به دلیل جذابیت و زیبایی زنان اوکراینی بوده و اماراتی‌ها می‌گویند که درآمد حاصل ار تجارت جنسی زنان اوکراین بسیار زیاد است.

در همین چارچوب اخیرا نهادهای حقوق بشری و دفاع از حقوق زنان در اوکراین هجمه‌های تندی علیه اماراتی‌ها مطرح و اعلام کرده‌اند که تاجران اماراتی دختران اوکراینی را با هدف استفاده از آنها به عنوان روسپی در کشورهای عربی و به طور خاص امارات قاچاق می‌کنند.

این گزارش‌ها نشان می‌دهد که از 10 سال گذشته تاکنون هر سال حداقل بیش از 500 دختر اوکراینی توسط تاجران اماراتی قاچاق می‌شوند و این روند میلیون‌ها دلار برای اماراتی‌ها سود دارد.

از طرف دیگر زنانی که به عنوان مهاجر یا کارگر از کشورهای مختلف وارد امارات می‌شوند نیز در معرض انواع سوءاستفاده‌ها و شرایط غیرانسانی قرار می‌گیرند و با آنها مانند یک برده جنسی خانگی رفتار می‌شود. مهاجران و کارگران از کشورهای آفریقایی بیشتر در معرض این شکنجه‌ها قرار دارند.

برده‌های جنسی در امارات اغلب دختران زیر 23 سال هستند که از باندهای قاچاق انسان خریداری می‌شوند. 

نهادهای حقوق بشری ابراز نگرانی می‌کنند که با تدوام مهاجرت و فرار اوکراینی‌ها در نتیجه جنگی که در این کشور اتفاق افتاده، شمار بیشتری از زنان و دختران اوکراینی طعمه باندهای قاچاقی شوند که با مراکز فحشا و فساد در امارات همکاری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار