مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر لزوم برگزاری مانورهای تخصصی، موضوعی و فصلی تمام عیار و یا دور میزی گفت: برگزاری این مانورها در استان تهران معیار ارزیابی سالانه است.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱ 29 November 2022

به گزارش تابناک تهران، حامد یزدی مهر، صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری مانور بزرگ امداد و نجات که در شهر قدس برگزار شد اظهار داشت: این مانور با سناریوی زلزله فرضی و استفاده از بیمارستان صحرایی با حضور فرماندار و سایر مسئولان شهرستانی و دستگاه‌های خدمات رسان برگزار شد.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری مانورهای تخصصی، موضوعی و فصلی به صورت مانورهای تمام عیار و یا مانورهای دور میزی گفت: با توجه به تکلیف ماده دو قانون مدیریت بحران کشور مبنی بر اقدام به منظور آمادگی و مقابله با مخاطرات طبیعی، با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، اداره کل مدیریت بحران استان تهران مانورهای تمام عیار را برای شهرستان‌ها به عنوان یک آیتم ارزیابی در نظر گرفته است.

یزدی مهر با اشاره به اینکه برگزاری مانور سبب حفظ و ارتقا آمادگی، انسجام و بررسی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌ها در خصوص مقابله با مخاطرات، احصا نقاط ضعف و قوت و همچنین برنامه ریزی برای هماهنگی‌های بین دستگاهی می‌شود افزود: دستگاه‌ها به هر میزانی که در برگزاری این اقدام موفق تر عمل کنند به عنوان دستگاه‌های برتر معرفی خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص چگونگی و کیفیت برگزاری مانور در شهر قدس نیز عنوان داشت: با توجه به اینکه برگزاری مانورها همواره در دستور کار مدیریت بحران استان تهران بوده و به دستگاه‌ها تأیید شده که این مانورها باقوت برگزار شوند، شاهد این بودیم که شهر قدس با توجه به پتانسیل‌های موجود، یک مانور تمام عیار را با حضور تمام دستگاه‌های خدمت رسان از جمله هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و آبفا و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها با هماهنگی و انسجام و بر اساس سناریوی تنظیمی برگزار کرد.

وی افزود: ارزیابی بسیار مثبتی از برگزاری مانور شهر قدس داشتیم که امیدوار هستیم شاهد برگزاری این مانورها در سطح شهرستان باشیم تا توانایی‌های دستگاه‌ها به خوبی ارزیابی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار