نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به شرایط کشور و بروز اغتشاشات، تاکید کرد: جامعه در وضعیت کنونی به شدت نیازمند گفت وگو و حرف زدن است.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵ 28 November 2022

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در نشست سیاستگذاری و برنامه ریزی یوم الله 9 دی و دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: با توجه به بروز ناآرامی های اخیر باید تمامی مدیران و مسئولان استانی نهایت تلاش خود را برای برگزاری جشن های دهه فجر و بزرگداشت حماسه 9 دی به صورت مردمی انجام دهند، زیرا برگزاری باشکوه و پرمعنی این آیین ها، دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشته و بدین تبلیغات سوء آنها خنثی خواهد شد.

وی برگزاری تریبون های آزاد و فضاهای گفتمانی را از ملزومات مهم وضعیت کنونی کشور به خصوص در دانشگاه ها و مراکز علمی خواند و با تاکید بر اینکه دیدارهای چهره به چهره مسئولان می تواند در تلطیف فضا موثر باشد، یادآور شد: در این راستا دانشگاه تبریز گام های خوبی بر می دارد که باید تداوم یابد و این نوع تریبون ها بیشتر شود، چون آثار مثبت این گونه نشست ها و جلسات بسیار وسیع تر و عمیق تر از صدها سخنرانی است.

آل هاشم با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی ومعیشتی در کشور، اظهار داشت: کسی نمی تواند منکر این واقیعات شود، اما باید توجه داشت که مردم با بصیرت و آگاه کشور و آذربایجان همچنان پشت انقلاب اسلامی بوده و هرگز از آزمان های آن دست نمی کشند.

وی عامل اصلی جریانات اخیر سیاسی و بروز اغتشاشات در کشور را بیگانگان دانست.

آل هاشم با اشاره به فراز و نشیب های فراوان عمر 44 ساله انقلاب اسلامی، اضافه کرد: در این سال ها، تهدیدها و فرصت های زیادی به وجود آمده است که باید تهدیدات را به فرصت تبدیل و از فرصت ها نیز به مقتضای زمان و مکان به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی ظرفیت های انقلاب اسلامی را بسیار بالا توصیف کرد و با بیان اینکه ملت طی این همه سال با تکیه بر توانمندی ها خود و یاری خدا، انقلاب را پیش برده است، گفت: باید توجه داشت که بهترین راهکار برای خنثی سازی تهدیدات دشمنان، استفاده مناسب از فرصت هاست که یکی از بهترین آنها، بزرگداشت رویدادهای مختلف از جمله دهه فجر و حماسه 9 دی می باشد.

آل هاشم ادامه داد: می توان با برنامه ریزی مناسب و دقیق از چنین فرصت هایی به بهترین شکل ممکن برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی بهره برد و البته لازم به یادآوری است که ارج نهادن به رویدادهای تاریخی مهم، عنصری پذیرفته شده در عرصه داخلی و بین الملل است.

وی بسنده کردن به برگزاری جُنگ های شادی و برنامه های سرگرمی در ایام دهه فجر را چندان نتیجه بخش و موثر ندانست و با تاکید بر لزوم مردمی بودن این برنامه ها، اظهار داشت: در این ایام باید پیام و دستاوردهای انقلاب اسلامی به بهترین شکل و در قالب های هنری و فرهنگی به نسل های جدید و جوان که انقلاب اسلامی را تجربه نکرده اند، منتقل شود که در این میان نقش دانشگاه ها و آموزش و پرورش بسیار مهم و تعین کننده است.

امام جمعه تبریز، برگزاری آیین های مربوط به دهه فجر را عاملی موثر در زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و تجدید عهد با آرمان های شهیدان خواند و خواستار پرهیز از آیین ها دولتی و فراهم کردن مشارکت مردمی اقشار مختلف در این آیین ها شد.

آل هاشم هیجان سازی عاطفی درست و با طراوت را از الزامات مهم برگزاری مردمی مراسم های دهه فجر و حماسه 9 دی برشمرد و افزود: البته در این میان باید از افراط و تفریط به شدت پرهیز شود.

وی از برگزاری نشست ها و جلسات مختلف توسط ادارات و سازمان های آذربایجان شرقی در وقت اداری انتقاد و اضافه کرد: برگزاری جلسه در این ساعات به هیچ عنوان مناسب نبوده و همچون سم است و این نوع جلسات بیشتر تشریفاتی به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار