توسعه و افزایش درمانگاه‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی برای تسهیل دسترسی خدمات درمانی در مناطق محروم در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ 28 November 2022

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تعداد بیمارستان‌های کلانشهر اصفهان ۳۱ بیمارستان است، گفت: تعداد تخت‌های موجود در ۵۹ بیمارستان استان هفت هزار و ۲۷۷ تخت است که از این تعداد چهارهزارو ۷۱۴ تخت متعلق به بیمارستان‌های دولتی تعلق دارد و تا سال ۱۴۰۴، مجاز به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی استان به ۱۲ هزار تخت هستیم.

مجتبی گلزاری افزود: از تخت‌های موجود بیمارستانی در استان، هزارو ۲۰۵ تخت ویژه است.

وی به توسعه و افزایش درمانگاه‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی برای تسهیل دسترسی خدمات درمانی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در شهر داران و شهرستان‌های نایین، شهرضا، شاهین شهر و زرین شهر، این مراکز راه اندازی شده یا در حال ایجاد است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به کاهش تعرفه‌ها در این درمانگاه‌های ویژه اضافه کرد: در این مراکز، تعرفه آزاد و بیمه پزشکان متخصص به ترتیب ۴۰ هزار و ۶۰۰ تومان و هشت هزار و ۷۰۰ تومان و فوق تخصصان ۵۹ هزار تومان و ۱۰ هزار و ۵۶۰ هزار تومان است.

گلزاری به فعال بودن هشت درمانگاه ویژه در کلانشهر اصفهان اشاره کرد و افزود: از ۳۸ بیمارستان دانشگاهی دراستان اصفهان، ۱۳ مرکز در کلانشهر اصفهان فعال است.

طبق آخرین سرشماری، حدود چهار میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان در ۲۶ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار