رئیس کل دادگستری استان فارس از آزادی ۲۰۴ زندانی در راستای اجرای دستور اخیر رئیس قوه قضاییه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 28 November 2022

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس ‌حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه در راستای دستور اخیر رئیس قوه قضاییه پس از پیروزی تیم ملی فوتبال 204 زندانی از زندان‌های فارس آزاد شدند، گفت: از این تعداد 55 نفر از آزاد شدگان اغتشاشگرانی هستند که در حوادث اخیر بازداشت شده بودند.

وی با بیان اینکه شرایط تعداد دیگری از بازداشت شدگان اخیر و همچنین زندانیان سایر جرائم نیز با دستور تخفیف مجازات و اعمال ارفاقات قانونی در حال تطبیق است، افزود: به زودی زمینه آزادی زندانیان دیگری نیز در همین راستا فراهم خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر اینکه عوامل اصلی، صحنه گردانان و لیدرهای تحریک کننده در اغتشاشات و همچنین آسیب زنندگان به اموال عمومی و خصوصی در بررسی پرونده‌ها مستثنی شده‌اند، گفت: پرونده افراد آزاد شده مورد بررسی قرار گرفت و با صدور دستورات قضایی زمینه آزادی آنان فراهم و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی همچنین از آماده سازی پرونده تعداد دیگری از زندانیان مشمول عفو و معرفی به کمیسیون عفو مرکز خبر داد و با اشاره به دستور العمل کاهش جمعیت کیفری و نظارت مستمر قضات بر زندان‌ها و ملاقات با زندانیان بیان کرد: تلاش کرده‌ایم تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی افرادی را که مستحق ماندن در زندان نیستند آزاد کنیم.

موسوی همچنین از برخورد قاطع با مرتکبان جرایم خشن و مهم خبر داد و تصریح کرد: برخورد قاطع و قانونی با بهره گیری سایر زندانیان جرائم خُرد از تأسیسات قانونی و رهایی از زندان تعارضی ندارد و خط قرمز ما در دادگستری فارس برخورد قاطعانه با مجرمان حرفه‌ای و صیانت از حقوق خصوصی افراد است.

برچسب ها: آرادی ، زندانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار