ایمانیه این انتقال و تأمین آب را در رفع خشکسالی و مشکلات شهرستان‌های فارس مؤثر دانست و گفت: در مورد سد پارسیان از سوی وزیر نیرو مساعدت خوبی اعلام شد تا آب مورد نیاز کشاورزی و تولید برق برای شهرستان‌های نورآباد، رستم و سپیدان تأمین شود.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ 28 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسدر هشتمین سلسله از نشست‌‌های خبری در جمع خبرنگاران که در استانداری فارس برگزار شد با اشاره به راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای گفت: امروز جنگ رسانه‌ای مانند جنگ احزاب است اما مقابله به مثل ما مانند رفتارهایی که دشمن می‌کند نخواهد بود.

ایمانیه با تأکید بر اینکه اعتراض حق تمام افراد جامعه است، اظهار کرد: اعتراض با آشوب متفاوت است و اعتراض‌کننده باید صف خود را از اغتشاشگران تفکیک کند.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد فرمانده انتظامی فارس در برخورد با حوادث اخیر در استان گفت: سردار حبیبی در این شرایط تلاش کرد نیروهای مسلح وارد دانشگاه‌ها نشوند و صبورانه در خصوص دانشگاه خوارزمی شیراز وقت گذاشت.

استاندار فارس با تأکید بر برگزاری اردوهای مختلف و تأثیر نشاط‌آفرین این اردوها در استان بیان کرد: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت اقدام خوبی است که دانشگاه شیراز در پیش گرفته تا جوانان از نزدیک با پیشرفت‌ تولید و کارخانه‌ها آشنا شوند.

برگزاری اردو‌های زیارتی برای اصحاب رسانه
وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای جهادی فرصتی برای شرکت در محرومیت‌زدایی است،‌ افزود: اردوهای زیارتی که بار معنوی برای جوانان و اقشار مختلف جامعه دارد باید با هدف ایجاد نشاط در استان برگزار شود.

ایمانیه ادامه داد: استانداری فارس برای برگزاری این اردوها آمادگی دارد و برای برگزاری اردو‌های زیارتی برای اصحاب رسانه فارس نیز برنامه‌ریزی باید کرد.

استاندار فارس در این نشست در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا فارس در خصوص وضعیت احداث موزه قرآنی در سومین حرم اهل بیت(ع) گفت: معاون تولیت حرم شاهچراغ(ع) هفته گذشته از فراهم شدن فضای لازم برای احداث این موزه خبر داده و وزیر کشور نیز برای ایجاد این موزه قول مساعدت ۲۰ میلیارد تومانی از طریق شهرداری شیراز داده است و با مساعدت شهرداری شیراز به زودی پروژه فعال خواهد شد.

وی همچنین با تأکید بر عدم رضایت از نهضت قرآن‌خوانی در ادارات استان گفت: از وضعیت موجود در این زمینه راضی نیستم و باید نهضت قرآن‌خوانی در ادارات استان پررنگ شود و نبود اطلاع‌رسانی کافی و یا کم‌کاری برخی ادارات موجب شده است تا از درصد عملکرد این نهضت راضی نباشیم.

افزایش امنیت حرمین مطهر
استاندار فارس با تأکید بر افزایش امنیت حرمین مطهر در شیراز گفت: افزایش امنیت این حرمین به سپاه و بسیج سپرده شده است و همچنین برای این امر به تأمین منابع مالی نیاز داریم.

وی با اشاره به طرح توسعه در ۳۶۰ هکتاری اطراف حرم‌های مطهر در شیراز اظهار کرد: برای ساکنان منطقه ۸ شیراز که ساکن اطراف حرم مطهر هستند وام ۶۰۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد برای بازسازی خانه‌هایشان در نظر گرفته شده است که سود این وام برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ۴ درصد خواهد بود.

ایمانیه در خصوص احداث زائرسرا و اقامتگاه بوم‌گردی نیز گفت: برای سرمایه‌گذاران این حوزه، تسهیلات با سود ۱۴ درصد درنظر گرفته شده است.

استاندار فارس با اشاره به بودجه لازم برای احداث کتابخانه مرکزی شیراز گفت: برای احداث این کتابخانه ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم است که از شهرداری شیراز خواستیم قسمتی از پارک ولیعصر در کنار ایستگاه مترو را به احداث کتابخانه مرکزی شیراز اختصاص دهد و سپس بودجه هزینه شده را از راه و شهرسازی دریافت کند.

وی در مورد دانشکده علوم پایه دانشگاه شیراز نیز گفت: ۸۰ میلیارد تومان برای دانشکده علوم پایه دانشگاه شیراز کمک شده است.

تلاش برای رفع خشکسالی استان فارس
ایمانیه از تداوم پیگیری برای انتقال آب خلیج فارس به استان خبر داد و گفت: با حضور سرمایه‌گذار، انتقال خط شماره ۵ از آب خلیج فارس به لامرد در حال انجام است و برای خط شماره ۶ هم پیگیری لازم را انجام می‌دهیم.

وی این انتقال و تأمین آب را در رفع خشکسالی و مشکلات شهرستان‌های فارس مؤثر دانست و گفت: در مورد سد پارسیان از سوی وزیر نیرو مساعدت خوبی اعلام شد تا آب مورد نیاز کشاورزی و تولید برق برای شهرستان‌های نورآباد، رستم و سپیدان تأمین شود.

ایمانیه در خصوص آزادراه شیراز ـ اصفهان نیز گفت: با انجام اقداماتی که در این بزرگراه به انجام می‌رسد امیدواریم که ۶ نقطه از این آزادراه در نوروز ۱۴۰۲ زیر بار ترافیکی برود.

وی ارتقای رتبه فارس به رتبه ۲۱ در سطح کشور در جهش مسکن ملی را موفقیت‌آمیز خواند و اظهار کرد: موانع مسکن ملی در شهرستان شیراز با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیل‌آباد، میدان تیر و اکبرآباد رفع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار