توزیع بنزین یورو چهار مدتی است در کلانشهر اهواز متوقف شده و پیگیری ها برای ازسرگیری توزیع این نوع سوخت که در کاهش آلودگی هوا موثر است به جایی نرسیده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ 28 November 2022

برخی از جایگاه داران سطح شهر اهواز از جمله جایگاه عزیز خالدی که در ردیف پرفروش‌ ترین بنزین کلانشهر اهواز به شمار می‌رود می گویند ماه‌ها است که هیچ محموله بنزین یورو چهار دریافت نکرده‌اند.

بر اساس بررسی میدانی صورت گرفته جایگاه‌های شرکتی شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز(خوزستان) از جمله جایگاه فلکه ساعت اهواز نیز بنزین معمولی توزیع نمی‌کنند.

رییس انجمن جایگاه داران سوخت خوزستان با بیان اینکه حدود هفت ماه است بنزین یورو چهار در کلانشهر اهواز توزیع نشده است بیان کرد:پیگیری‌ها برای ازسرگیری توزیع این نوع سوخت که آلودگی کمتری دارد و با محیط زیست سازگارتر است نتیجه‌ای نداشته است.

ابراهیم الباحی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:بنزین یورو چهار اهواز به میزان یک میلیون لیتر در روز از پالایشگاه شازند اراک تامین می شد ولی از اردیبهشت ماه سهمیه بنزین یورو چهار اهواز قطع شده و دلیل این مساله را اورهال (تعمیرات اساسی ) این پالایشگاه بیان شده است.

وی با بیان اینکه بنزین یورو چهار همچنان در کلانشهرهای کشور از جمله اصفهان و تهران توزیع می شود افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت ، وزارت نفت و شرکت پخش فراورده های نفتی ایران موظف است به منظور کاهش آلودگی هوا ، بنزین یورو چهار در کلانشهرها از جمله اهواز توزیع کند.

رییس انجمن جایگاه داران سوخت خوزستان در ادامه از استاندار خوزستان خواست با اختیارات ویژه ، موضوع تامین بنزین یورو چهار کلانشهر اهواز که در کاهش هوای این شهر تاثیر زیادی دارد پیگیری و به سرانجام برساند.

الباجی با بیان اینکه توزیع بنزین سوپر در خوزستان نیز از ۲ ماه پیش به طور کامل قطع شده است افزود: هم اکنون کل سوخت خودروهای استان ، بنزین معمولی است.

وی با بیان اینکه موضوع تامین و توزیع بنزین یورو چهار کلانشهر اهواز از طریق شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز به صورت مستمر پیگیری شده ولی خروجی نداشته است افزود:با توجه به اینکه اهواز جزو آلوده ترین کلانشهرهای کشور است نیاز است گام هایی برای کاهش این آلودگی برداشته شود که یکی از آنان توزیع سوخت باکیفیت برای خودروها است.

پیش از این رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز نیز یکی از علل مهم آلودگی هوای این کلانشهر را توزیع نشدن بنزین یورو ۴ در جایگاه‌های سوخت اعلام کرد.

علی بنی عگبه افزود:عوامل طبیعی شامل؛ پایداری هوا، پدیده وارونگی هوا و همچنین تمرکز آلاینده‌ها در سطح زمین در تداوم آلودگی هوای اهواز نقش دارند.

وی آتش زدن لاستیک ها، زباله‌ها در نقاط مختلف به ویژه حاشیه شهر را از جمله عوامل انسانی دخیل در آلودگی هوا بیان کرد و افزود:باتوجه به تداوم عملیات برداشت برنج از مزارع، شاهد آتش زدن کاه و کلش باق یمانده در زمین‌های کشاورزی برای شروع کشت گندم هستیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: باوجود پیگیری‌های کارگروه کاهش آلودگی هوا استان خوزستان و مکاتبه‌های انجام شده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز هنوز خبری از توزیع بنزین یورو چهار نیست.

 

توقف توزیع گازوییل یورو چهار در کلانشهر اهواز

رییس انجمن جایگاه داران سوخت خوزستان درادامه گفت: توزیع گازوییل یورو چهار نیز برای اتوبوس های مسافری درون شهری کلانشهر اهواز نیز امسال متوقف شده است.

الباجی اظهار داشت:هم اکنون اتوبوس های درون شهری اهواز از گازوییل معمولی استفاده می‌کنند و در زمان حاضر هیچ نشانه ای از شروع توزیع گازوییل یورو چهار دیده نمی‌شود.

رییس روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز(خوزستان) گفت:پیگیری برای ازسرگیری توزیع بنزین یورو چهار توسط شرکت متبوع همچنان ادامه دارد.

سیداسد میرعالی افزود:هم اکنون مصرف همه جایگاه داران سوخت خوزستان بنزین یورو چهار است و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا آبان ماه گذشته با افزایش میزان آلاینده های جوی در هوای کلانشهر هواز ، هشدار سطح نارنجی صادر شد و از گروه های سنی به خصوص بیماران قلبی عروقی خواسته شد در فضای باز قرار نگیرند.

کلانشهر ۱.۳میلیون نفری اهواز به دلیل شرایط جوی خاص ناشی از ریزگردها ، وارونگی هوا و سایر عوامل آلاینده همچون فعال بودن مشعل های نفت و گاز و تردد بیش از ۱۰۰هزار دستگاه خودرو در سطح شهر جزو شهرهای با آلودگی بسیار بالا محسوب می‌شود.

برچسب ها: بنزین ، خوزستان ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار