مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان می گوید با دست خالی و بودجه‌های ناچیزی که به ورزش استان اختصاص پیداکرده کارهای زیادی انجام شده است اما این اقدامات فقط یک قطره در دریای توقعات به جای جامعه ورزش خوزستان است.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 28 November 2022

ورزش در خوزستان از گذشته تاکنون در سطح اول کشور حرف برای گفتن داشته و نفرات زیادی را به تیم‌های ملی رشته‌های مختلف معرفی کرده است؛ از رشته فوتبال گرفته تا کشتی، وزنه برداری، گلف، دو و میدانی، هندبال، دوچرخه‌سواری، فوتسال، دو و میدانی جانبازان و معلولان و ورزش کم بینایان و نابینایان خوزستان. البته خوزستان در همین رشته‌ها و رشته‌های دیگر نیز می‌توانسته بهتر از این هم باشد.

حمید بنی‌تمیم با حضور در تحریریه خبرگزاری ایسنا در خصوص اقدامات انجام شده در کمتر از یک سالی که مدیریت ورزش و جوانان خوزستان را عهده دار شده است، صحبت کرد؛ از چالش‌ها و امیدواری برای تکمیل هرچه زودتر برخی اماکن ورزشی و تیم‌داری در فوتبال بانوان که مطالبه به حق دختران خوزستانی است. او یک خبر خوش هم داشت؛ بالاخره ورزشگاه مجدیان دزفول تا پایان سال به افتتاح می‌رسد.

بنی تمیم در این گفت و گو به ظرفیت‌های بسیار خوب در ورزش بانوان استان اشاره و عنوان کرد که در مجموع در بین ۴۰ و خورده‌ای رشته تحت نظر، رضایت مطلوب از عملکرد ورزش بانوان وجود ندارد.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان درباره انتخابات مجمع هیات فوتبال خوزستان هم که مدتی پیش برگزار شد نیز صحبت کرد و معتقد است که دین خودش را با مقاومت هایی که برای برگزار نشدن مجمع در آن شرایط داشت به فوتبال استان ادا کرد و اگر دینی است بر گردن اعضای مجمع است. او همچنین می گوید در یکی دو ماه اخیر هنوز تغییر و تحولی در فوتبال خوزستان ندیده است.

بنی‌تمیم: از تاج خواهش کردم در انتخابش تجدیدنظر کند / از عملکرد ورزش بانوان راضی نیستم

در ادامه گفت و گوی ایسنا را با حمید بنی‌تمیم می‌خوانید:

وی در ابتدا با قدردانی از اصحاب رسانه که همیشه یاری دهنده ورزش استان بوده اند، اظهار کرد: ارتباط با رسانه ها برای همه مدیران واجب است زیرا انعکاس زحمات نیروهای یک مجموعه بدون شک توسط یک رسانه دیده می‌شود، ضمن این که وقتی نقدی هم صورت می گیرد باعث تلنگر به من مدیر می‌شود تا ضعف‌ها را بیشتر دیده و به آن بپردازیم. معتقدم نقدهای منصفانه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

سطح توقعات جامعه ورزش با بودجه‌ در اختیار همخوانی ندارد

بنی‌تمیم در ادامه با اشاره به چالش‌های ورزش خوزستان، گفت: در جایی نقصی را پررنگ می‌کنیم که نشان از ایراد من مدیرکل و همکارانم است اما باید طرف دیگر قضیه یعنی این که اعتبار اداره کل ورزش و جوانان خوزستان چقدر است را هم ببینیم. در ورزش باید دنبال علل ایجاد چالش ها باشیم اما باید بگویم سطح توقعات با آنچه به عنوان بودجه در اختیار داریم همخوانی ندارد. معتقدم با توجه به اهمیت ورزش باید افراد بالادستی توجه بیشتری به ورزش داشته باشند. نمی شود از مصوبات ریاست جمهوری ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار وارد استان شود اما ورزش را نبینیم و بعد هم توقع داشته باشیم مردم خوزستان از تشکیلات ورزش استان راضی باشند و طبیعتا این رضایت حاصل نمی شود. در این مدت تلاش کردیم پروژه های غیرفعال استان را فعال کنیم و تاکنون ۷۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی دریافت کردیم و این به جز اعتبارات دیگری است که تلاش شد به ورزش خوزستان تزریق شود اما  آیا این مبلغ با توجه به درخواست‌های ریز و درشتی که از سوی جامعه ورزش به دست ما می رسد، همخوانی دارد؟

در تقسیم بودجه ورزش بانوان دیده شده است

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در بخش دیگر از صحبت های خود در خصوص توجه به ورزش بانوان خوزستان با توجه به اینکه خیلی‌ها معتقدند در حق بانوان ورزشکار استان طی سال های گذشته اجحاف شد، گفت: از بدو ورودم دو، سه بار تقسیم اعتبار بین هیات های ورزشی استان و شهرستان ها داشتیم که ورزش بانوان نیز دیده شد؛ روش من برای تزریق پول این نبود که خودم جدولی را تعیین کنم و اختصاص بودجه صورت بگیرد. ما برای انجام این مهم از نظر کارشناسان مان بهره‌مند شدیم و متناسب با پیشبرد برنامه های هیات های ورزشی که برای آن ها از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان تعیین شده بود اعتبارات را تقسیم کردیم. در قدم بعدی از نظر معاونانم از جمله معاونت بانوان برای تقسیم اعتبارات استفاده کردم و بخش دیگر از اعتبارات بر اساس نیاز بانوان به هیات‌های ورزشی تزریق شد و صرفا نظر معاون بانوان برای تزریق این پول که به چه هیات استانی و چه شهرستانی داده شود، اهمیت داشت. علاوه بر این نیز اعتباراتی از بخش معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان به استان ها می رسد که صفر تا صد برنامه‌ریزی برای تزریق این پول توسط معاونت بانوان اداره کل ورزش خوزستان انجام می‌شود.

نارضایتی از عملکرد ورزش بانوان

بنی‌تمیم با بیان اینکه واقعیت این است که در مجموع از عملکرد ورزش بانوان به جز یکی، دو رشته رضایت ندارم، خاطرنشان کرد: در بخش بانوان استان خوزستان ظرفیت های بسیاری وجود دارد و باید بیشتر از این کار شود. قطعا در والیبال و بسکتبال باید بیشتر از این کار کنیم. البته تک ستاره هایی در هندبال بانوان، رشته های جانبازان و معلولان و فوتسال داریم و خوب هم کار شده است اما در مجموع در بین ۴۰ و خورده ای رشته تحت نظر، رضایت مطلوب از عملکرد ورزش بانوان وجود ندارد.

وی تأکید کرد: باید در رشته های پرمدال برای استعدادیابی وقت بگذاریم و باید بدانیم بذر موفقیت به راحتی ثمر نمی‌دهد. به طور مثال باید در رشته های مدال آوری چون دو و میدانی و وزنه برداری بیشتر کار شود. البته طی برنامه هدف‌گذاری که از هیات‌ها خواسته بودیم که تیم داری و مدال آوری داشته باشند، پرداختن بیشتر به رشته بانوان خواسته شده است که البته چهار، پنج سالی زمان می‌برد.

بنی‌تمیم: از تاج خواهش کردم در انتخابش تجدیدنظر کند / از عملکرد ورزش بانوان راضی نیستم

امیدواری برای تیم‌داری در ۲۱ رشته توسط شرکت‌ها

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پاسخ به این سوال که با توجه به علاقه مندی مردم خوزستان به فوتبال، تیم‌داری در لیگ برتر از جمله مطالبات به حق دختران خوزستانی است، چه اقدامی در این زمینه صورت گرفته است؟ گفت: قول‌هایی از باشگاه فولاد برای تیم داری در لیگ برتر فوتبال بانوان گرفته شد اما متاسفانه انجام نشد و اکنون تمام امیدمان به صورتجلسه شورای ورزش استان است که مصوب شد ۲۱ رشته تحت پوشش شرکت ها و ارگان ها قرار بگیرد. طی پیگیرهایی که داشتم این موضوع از طرف استاندار به معاون اقتصادی وی ارجاع داده شده است و ما منتظریم آقای فتوحی دستور تشکیل جلسه بعدی با حضور ارگان های مشخص شده برای تیم‌داری را بدهد تا طبق جدولی که تعیین شده است که از جمله رشته‌های مدنظر در بخش بانوان فوتبال، فوتسال و والیبال است کار را پیش ببریم. آقای عذاری مدیرعامل نفت و گاز اروندان نیز پای کار آمده است و قرار شد در سه شهرستان خرمشهر، سوسنگرد و هویزه در سه، چهار رشته آقایان و بانوان حمایت‌های مالی و معنوی داشته باشد و فکر می‌کنم برای شروع کار اتفاق بسیار خوبی است. البته در استان خوزستان برای بهای بیشتر به ورزش و ورزشکاران مان راهی جز استفاده از شرکت‌های نفتی و زیرمجموعه آن‌ها نداریم. تعداد این شرکت‌ها در استان خوزستان کم نیست و واقعا به جز فوتبال، تیم‌داری در سایر رشته ها آن قدر نیست که این شرکت ها نتوانند تیم داری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دختران فوتبالیست خوزستانی می‌توانند امیدوار باشند که سال آینده استان تیمی در لیگ برتر داشته باشد؟ گفت: از الان نمی‌توانم به صورت قطعی صحبتی داشته باشم اما تمام تلاشم را می کنم که خوزستان در لیگ برتر فوتبال بانوان تیم‌داری کند. ما به عنوان متولی ورزش خوزستان وظیفه داریم شرکت‌ها را برای تیم‌داری وارد کار کنیم اما همین متقاعد کردن یکی از وظایف اصلی هیات‌های ورزشی است. امیدوارم هیات فوتبال هم بحث تیم داری در لیگ برتر بانوان را دنبال کند و ما هم حتما از طریق شرکت هایی که قرار است ملزم به تیم‌داری ‌شوند حضور در لیگ برتر فوتبال بانوان را در اولویت می‌گذاریم.

خبر خوش برای مردم دزفول

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص برخی پروژه‌های نیمه تمام ورزش خوزستان، عنوان کرد: انشاءالله ورزشگاه شهید مجدیان دزفول که ساخت آن سال‌های زیادی متوقف شده بود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. رقمی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای این ورزشگاه در نظر گرفته شد و رختکن‌ها، سالن‌های جانبی و صندلی‌های ورزشگاه خریداری شده و کار آنچنانی باقی نمانده است و خوشبختانه پیمانکار به خوبی کار می‌کند و فکر می‌کنم اتمام این پروژه باعث افتخار همه خواهد بود. برای این مهم نماینده شهر دزفول، فرماندار و رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول و نیز همکارانم در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان تلاش های زیادی انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: دو سالن تمرین کشتی در شهر ایذه وجود دارد که برای خرید تجهیزات از جمله تشک و رسیدگی به این سالن‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم که به محض تخصیص تقدیم علاقه‌مندان به کشتی در این شهر می‌شود. البته  مدتی پیش نیز کمی تجهیزات بدنسازی خریداری برای این سالن ها شد.

بنی‌تمیم: از تاج خواهش کردم در انتخابش تجدیدنظر کند / از عملکرد ورزش بانوان راضی نیستم

راهی جز سپردن اماکن ورزشی به بخش خصوصی نداریم

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درباره حفظ و نگه‌داری اماکن ورزشی در استان نیز خاطرنشان کرد: راهی جز این نداریم که طبق ماده‌های قانونی مثل ماده ۲۷ که برای بلندمدت می‌توانیم اماکن و مجموعه‌های ورزشی‌ را به بخش خصوصی واگذار کنیم، در راستای حفظ و نگه‌داری اماکن اقدام کنیم. همین ورزشگاه غدیر می‌تواند یک الگو باشد. استادیوم غدیر ۹ کارگر و نگهبان داشت که این افراد بلاتکلیف مانده بودند و چون محل اعتباری برای حفظ و نگه‌داری این استادیوم وجود نداشت و نیز هیچ سالن جانبی برای ایجاد درآمد در این ورزشگاه نبود، همان‌طور که دیدید ورزشگاه پس از گذشت چند سال با چه وضعیت بدی مواجه شد اما با پای کارآمدن گروه ملی هم ورزشگاه سروسامان گرفت و هم ۹ کارگر شاغل در این ورزشگاه از نظر حقوقی تعیین تکلیف شدند. قرارداد ما در قالب ماده ۸۸ با گروه ملی سه ساله است که امیدوارم تداوم داشته باشد. من هم دغدغه حفظ و نگه‌داری اماکن ورزشی استان را دارم و معتقدم به طور مثال از همین الان اگر به فکر حفظ و نگه‌داری خانه کشتی اندیمشک نباشیم ممکن است به شرایطی همچون غدیر مبتلا شود. پس در کنار سالن‌های ورزشی مان باید سالن‌های جانبی برای انجام کارهای تجاری و درآمدزایی داشته باشیم یا به بخش خصوصی واگذار شوند تا توانایی نگه‌داری از اماکن را داشته باشند.

منتظر تخصیص اعتبار برای سالن ۴۵۰۰ نفری اهواز هستیم

وی در خصوص بلاتکلیف ماندن سالن ۴۵۰۰ نفری ۱۶ هکتاری اهواز، گفت: طی سفری که وزیر ورزش به استان خوزستان داشت، آقای یوسفی نماینده اهواز و وزیر ورزش این توافق را داشتند که پروژه را پیش ببرند و طی توافق صورت گرفته مقرر شد نماینده اهواز از محل اعتباری که در اختیار نمایندگان است ۲۰ میلیارد تومان برای پروژه در نظر بگیرد و قرار شد همین مبلغ را هم وزیر ورزش به پروژه اختصاص دهد تا کار ساخت شروع شود. پروژه ۴۵۰۰ نفری اهواز زیرمجموعه شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور و یک پروژه ملی محسوب است که مکاتبات در این زمینه انجام شده است و اگر تخصیصی که هر کدام از عزیزان قول آن را داده اند صورت بگیرد، می‌توانیم فاز اول کار را شروع کنیم. این موضوع در حال پیگیری است و ما منتظر تخصیص اعتبار هستیم.

دهکده ورزشی آبادان جایگزینی برای ۵ مهر

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درباره ورزشگاه ۵ مهر آبادان نیز عنوان کرد: با توجه به چندین نظر کارشناسی مبنی بر این که سازه این ورزشگاه دیگر قابل استفاده نیست و حتی ممکن است تخریب آن بیشتر هزینه‌بر باشد، نمایندگان آبادان پیگیر شدند و ۱۰۰ هکتار زمین در این شهر برای احداث یک دهکده ورزشی در نظر گرفته شد و مقرر شد از مصوبات مربوط به توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر عددی برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شود. همچنین ممکن است سازه ورزشگاه ۵ مهر آبادان تخریب شود و تنها زمین چمن آن برای استفاده علاقه‌مندان باقی بماند.

چرا زمین شماره یک تختی هنوز قابل استفاده نیست؟

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت زمین شماره یک ورزشگاه تختی اهواز ادامه داد: این ورزشگاه علی‌رغم اینکه زمین چمن آن کاملا بهسازی شد هنوز با دو ایراد مواجه است؛ یکی اینکه دو، سه نقطه از زمین چمن هنوز سبز نشده است و مورد دوم این که نیمکت ذخیره تیم‌ها و vip ورزشگاه نیاز به رسیدگی دارد که رسیدگی به vip نیازمند پول زیادی است. البته فکر می‌کنم تا حدود ۱۲ روز دیگر امکان انجام بازی‌های غیررسمی روی زمین چمن ورزشگاه وجود داشته باشد اما برای انجام بازی‌های رسمی بعید می‌دانم ناظر فدراسیون با توجه به ایراداتی که وجود دارد ورزشگاه را تایید کند. اما در برنامه‌مان هست که حتما از ظرفیت بخش خصوصی برای راه‌اندازی هر چه زودتر استادیوم استفاده کنیم.

بنی‌تمیم: از تاج خواهش کردم در انتخابش تجدیدنظر کند / از عملکرد ورزش بانوان راضی نیستم

شرکت گروه ملی پای کار است

بنی تمیم با اشاره به پای کار بودن گروه ملی نیز خاطرنشان کرد: گروه ملی علاوه بر اینکه با حضور استقلال خوزستان در لیگ یک و رده‎‌های سنی دیگر در حال تیم‌داری است، بخش قابل توجهی از زیرساخت های ورزش خوزستان را که شامل بازسازی و نگه‌داری از ورزشگاه غدیر اهواز است را بر عهده گرفته است که جا دارد از آقای علی محمدی مدیرعامل این شرکت و باشگاه استقلال خوزستان قدردانی کرد.

اختصاص مبلغی ناچیز به ورزش خوزستان

وی با اشاره به بودجه‌های اختصاص یافته برای ورزش خوزستان، گفت: از استان از طریق دو محل بودجه جذب می‌کنیم؛ یکی از طریق بخش عمرانی و یکی هم از طریق فصل ۵ و کمک به هیات های استانی است. باید بگویم در سه سال اخیر هیچ پولی از طریق فصل ۵ دریافت نکرده ایم. از طریق آقای نیکخو رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان موضوع را پیگیری کردیم و ۵۰۰ میلیون تومان به ورزش خوزستان اختصاص داده شد اما این مبلغ برای ورزش استان ناچیز است.

علت ناکامی سه تیم لیگ برتری فنی است

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درباره نظارت بر عملکرد سه تیم لیگ برتری خوزستان با توجه به درخواست مردم استان، عنوان کرد: در این زمینه با توجه به اینکه باشگاه‌های فولاد و نفت مسجدسلیمان راغب بودند صحبت‌هایی در خصوص علت نتایج این تیم‌ها داشتم و مقرر شد با حضور مسئولان سه باشگاه لیگ برتری و آقای قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون و نیز آقای سیفی معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان جلسه‌ای در این زمینه برگزار شود تا اگر کاری از دست استان برای بهبود شرایط این سه تیم برمی‌آید، انجام دهیم. البته بیشتر علت ناکامی‌های موجود فنی است و تصمیماتی است که باید درون خود باشگاه‌ها گرفته شود ولی ما هم از هر کمکی دریغ نخواهیم کرد.

اتفاق خوب در انتظار ورزش خوزستان

وی با اشاره به برخی دیگر از اقدامات این اداره‌کل، ادامه داد: استخر کوی طلاب اهواز پس از سه سال و استخرهای شادگان، گتوند و دو استخر در شوشتر با توجه به این که مستقیما با سلامت و حتی بحث درمانی مردم مواجه هستیم راه‌اندازی شدند و سالن های ووشو و تکواندو اهواز که وضعیت خوبی نداشتند بازسازی شدند. همچنین ۷، ۸ استخر نیمه تمام رهاشده را تعیین تکلیف کردیم و کار احداث آن‌ها شروع شده است. ۷ پروژه نیز از طریق ماده ۲۷ به مزایده گذاشته شدند، پروژه‌های بزرگی که کمک حال مردم خواهند بود. همچنین سالن خانواده بهبهان و استخر این شهر، استخرهای مسجدسلیمان و ایذه و مجموعه حجاب گلستان اهواز، جزو پروژه هایی هستند که مخروبه شده بودند و راه چاره ما سپردن آن‌ها به بخش خصوصی از طریق ماده ۲۷ است که البته لحظه به لحظه کار با نهادهای نظارتی هماهنگ می‌شود تا خدای ناکرده غفلت و سوءاستفاده‌ای صورت نگیرد که خدا را شکر در مرحله مزایده هستند و اتفاق خوبی برای ورزش خوزستان است.

بنی تمیم تاکید کرد: در جامعه همه ما به عنوان اعضای یک خانواده و یک مسئول دغدغه‌مان سلامت فرزندان و اعضای جامعه است و ورزش نه تنها بر سلامت جسمی بلکه از نظر روحی تأثیر فراوانی دارد و ما به عنوان مسئول باید فضایی را برای ورزش مردم فراهم کنیم.

بنی‌تمیم: از تاج خواهش کردم در انتخابش تجدیدنظر کند / از عملکرد ورزش بانوان راضی نیستم

با دست خالی کارهای زیادی انجام شد

وی خاطرنشان کرد: در خیلی از مجموعه های ورزشی بحث روشنایی اماکن را حل کردیم و باید بگویم با دست خالی کارهای زیادی برای جامعه ورزش استان خوزستان انجام داده‌ایم. به طور مثال از  ۴۳ سال پیش تاکنون دیوارکشی یک سالن چندمنظوره در شهر حمیدیه انجام نشده بود که با پیگیری‌هایی که داشتیم اکنون این سالن پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است و با تخصیص اعتبار مجدد کار از سر گرفته می شود و احتمالا به زودی به اتمام می رسد. یک سالن چند منظوره دیگر در این شهر مخصوص بانوان وجود دارد که کار ساخت آن ۱۴ سال متوقف شده بود اما با اقداماتی که صورت گرفت اکنون پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و فکر می‌کنم فاز اول آن تا سه ماه آینده به پایان برسد و تنها بحث کفپوش و وسایل سرمایشی آن می‌ماند. همچنین با اختصاص مبلغ ۵۰ میلیون تومان دیوارپوش سالن چند منظوره حمیدیه نصب شد و دو تشک تاتامی نیز برای سالن های ورزشی این شهر خریداری شد. در بازدیدی که از یکی از سالن‌های لالی داشتم متاسفانه دیدم جعبه برق آن سالن در شرایط بسیار بد و خطرناکی بود ،به صورتی که واقعا می توانم بگویم دل آدم به درد می آمد که با صرف ۵۰ میلیون تومان توانستیم سیستم برق این سالن را برطرف و ضربه گیرهای دیواره های سالن را نصب کنیم. چنین کارهایی در خیلی از شهرستان‌ها انجام شده است و حتی در این مدت بیش از ۳۰ تاتامی برای سالن‌های مختلف استان خریداری کرده‌ایم اما تمام این کارها یک قطره در دریای توقعات به جای علاقه‌مندان به ورزش خوستان است.

پای انتقادم درباره برگزاری مجمع هیات فوتبال خوزستان هستم

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که از تمام هیات ها انجام وظایفی را که برعهده آن ها گذاشته شده است را انتظار داریم، عنوان کرد: من متولی ورزش هستم و هر کدام از هیات ها نیز متولی دارند و روسای هیات ها باید پای کار باشند و نمی توانیم بگوییم خوزستانی هستیم اما در فلان رشته حتی یک ملی پوش، مربی و داور نداریم. توقع من از هیات فوتبال هم این است که با برنامه و با هدف پیش برود و حتی نسبت به وضعیت زمین چمن های استان که خشک و بدون متولی هستند بی تفاوت نباشد. همه باید کنار هم کار کنیم. من اگر در مورد برگزاری مجمع حرف زدم و انتقاد داشتم پای حرف هایم هستم اما مشکلی با کسی ندارم و از هیات فوتبال انتظار کار و برنامه دارم. به هر حال نتیجه کار پس از ۱۰ سال چندان رضایت بخش نبود و رییس هیات فوتبال باید در انتخاب اطرافیان دقت کند و ما نمی توانیم بزرگان و پیشکسوتان فوتبال را در اطراف مان نداشته باشیم و بعد هم انتظار موفقیت داشته باشیم.

با اساسنامه فدراسیون فوتبال روسای هیات‌ها تا ابدالدهر هستند!

وی در پاسخ به این سوال چرا با توجه به عدم رضایت از عملکرد رییس هیات فوتبال، روند برگزاری مجمع طبق آن چه خواسته شما بود پیش نرفت؟ گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون ها متفاوت است و با این اساسنامه، نه تنها در خوزستان بلکه در تمام استان ها، روسای هیات های فعلی شاید تا ابدالدهر بتوانند بر سمت خود بمانند چون اساسنامه فدراسیون می گوید خود آن ها باید روسای هیات های استانی شان را انتخاب کنند و هیچ کسی هم حق دخل و تصرف ندارد و هر رییس هیاتی به هر دلیلی قرار باشد کنار گذاشته شود باید نایب رییس یا دبیر کار را ادامه دهد و این یعنی بازهم همان تیم کار را به دست می گیرد. پس انتخاب رییس هیات فوتبال خوزستان از نظر آیین نامه و مقررات دست کسی نبود و اعضای مجمع به آقای طالقانی رای دادند. ضمن این که معقتدم باید تغییر و تحولی در هیات های فوتبال شهرستان ها انجام می شد و بعد نتیجه این تغییر و تحولات به فوتبال استان می رسید.

از تاج خواهش کردم در انتخاب خود تجدیدنظر کند

بنی تمیم افزود: مشکل من بحث شخص نبود و آن چه در این زمینه انتخاب رییس هیات فوتبال خوزستان بر عهده من بود گفته شد و مقاومت لازم برای این که با همان فرمان قبلی پیش نرویم نیز انجام شد. من پیش از برگزاری مجمع، دو جلسه با آقای تاج داشتم و خواهش کردم در انتخاب خود تجدید نظر کند و اجازه دهد شخص جدیدی سکان ریاست هیات فوتبال خوزستان را برعهده بگیرد یا حداقل شرایط رقابت سالم در مجمع به وجود بیاید که جلسه اول نیمه تمام ماند و در جلسه بعد در اهواز نیز همان صحیت ها تکرار شد و به نتیجه نرسیدیم و اصرار تاج بر این بود که کار با همان شیوه پیش برود. وظیفه من صیانت از فوتبال خوزستان بود و فکر می کنم در این انتخاب دینی بر گردن من نیست و اگر دینی است برگردن اعضای مجمع است. ضمن این که در یکی دو ماه اخیر هنوز تغییر و تحولی در فوتبال خوزستان ندیده ام و معتقدم حق فوتبال استان این نیست.

وی همچنین درباره استفاده از ظرفیت پیشکسوتان در هیات های استانی، گفت: در آیین نامه هیات ها استفاده از پیشکسوتان وجود دارد و ما هم همیشه به استفاده از ظرفیت خوب پیشکسوتان تاکید داشته و داریم. پیشکسوتان گنج هایی هستند که باید از تجربیات بیشمار آن ها استفاده کرد. معتقدم اگر در تصمیمات کلان دچار سردرگمی شدیم، بهترین کار استفاده از تجربیات پیشکسوتان است.

بنی‌تمیم: از تاج خواهش کردم در انتخابش تجدیدنظر کند / از عملکرد ورزش بانوان راضی نیستم

نمایندگان خوزستان چقدر گره از مشکلات ورزش استان بازکرده‌اند؟

بنی تمیم در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه ظرفیت نمایندگان خوزستان گره از مشکلات ورزش استان بازکرده است؟ عنوان کرد: به طور مثال سال گذشته سه نماینده اهواز اعتباراتی که در اختیار داشتند را در اختیار ورزش خوزستان گذاشتند و طبق نظر ما صرف برخی پروژه های ورزشی شد و در خیلی از شهرسان ها نیز نمایندگان بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای حوزه ورزش کمک مالی داشته اند و این اتفاق خوبی است. معتقدم اگر نمایندگان شهرهای مختلف در صرف اعتبارات در حوزه ورزش از ما به عنوان متولی ورزش خوزستان نظر بخواهند می توان شاهد اثرگذاری هر چه بهتر این منابع مالی در ورزش استان بود.

حوزه ورزش و جوانان باید هرچه زودتر تفکیک شوند

وی همچنین درباره اقدامات در بخش جوانان، خاطر نشان کرد: به اعتقاد من حوزه ورزش و جوانان باید هرچه زودتر تفکیک شوند چون بخش جوانان در حال آسیب دیدن است اما به این معنا نیست که ما توجهی به حوزه جوانان نداریم. آقای رستمی معاون جوانان اداره کل کار خود را پیش می برد و در بحث هایی چون ازدواج آسان، مبارزه با مواد مخدر و برگزاری دوره های مشاوره ای اقدامات خوبی انجام شده است. در ادامه نیز چنین اقداماتی را خواهیم داشت.

تجلیل از ۱۲۰ قهرمان، مربی و داور

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پایان نیز عنوان کرد: نهم آذرماه از ۱۲۰ قهرمانان آسیایی و جهانی در سال ۱۴۰۰ تا آبان ماه ۱۴۰۱ و نیز داوران و مربیان حاضر در این رقابت ها تجلیل خواهیم کرد که برگزاری این مراسم بعد از شش سال برگزار خواهد شد. البته از مدال آوران سال های قبل نیز در مراسمی دیگر تقدیر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار