آمارها نشان می‌دهد وضعیت صادرات مطلوب بود، به‌طوری‌که تا به امروز صادرات نارنگی در حوزه قرنطینه حوزه نباتات جهاد کشاورزی استان ۶هزار تن نارنگی در قالب ۲۹۵محموله و حدود ۲هزار تن پرتقال در قالب ۱۲۰ محموله انجام شده که رقم خوبی است
کد خبر: ۱۰۷۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ 28 November 2022

به گزارش فارس از مازندران، احسان عباسپور سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران امروز در گفت‌وگویی، اظهار کرد: زیر کشت  مرکبات در استان ۱۱۲هزار هکتار است که  پیش‌یینی از تولید محصول ۲میلیون و ۷۰۰هزار تن خواهد بود.

وی افزود: برداشت پرتقال در استان مازندران به تازگی شروع شده و تا اواخر آذر ماه هم ادامه دارد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه قیمت نارنگی در بازار مناسب است، تصريح کرد: قیمت نارنگی از ۶ تا ۸هزار تومان متفاوت است ولی قیمت پرتقال هنوز در بازار جا نیفتاده و دارد شکل می‌گیرد‌

عباسپور بیان کرد: موضوع مهم اینکه سورتینگ‌داران و سردخانه‌داران امسال آن چنان که باید پای کار خرید نیستند به این دلیل است که دو سال تجربه ناموفقی داشتند و عموما با ضرر و زیان مواجه شدند.

وی با اشاره به تصویب کمک برای سورتینگ‌داران و سردخانه‌داران ازسوی دولت، اضافه کرد: این کمک‌ها مصوب شده که درحال پرداخت است و به مرور به مرور معرفی می‌شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در ارتباط با صادرات مرکبات، تصریح کرد: گردش خوبی در حوزه صادرات دارد شکل می‌گیرد که استقبال خوبی شده است.

عباسپور یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد وضعیت صادرات مطلوب بود، به‌طوری‌که تا به امروز صادرات نارنگی در حوزه قرنطینه حوزه نباتات جهاد کشاورزی استان ۶هزار تن نارنگی در قالب  ۲۹۵محموله و حدود ۲هزار تن  پرتقال در قالب ۱۲۰ محموله انجام شده که رقم خوبی است.

وی در پایان گفت: بیشترین میزان صادرات به کشورهای روسیه، ازبکستان و سایر کشورهای اوراسیا انجام شد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار