نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقویت تولید برق نیروگاه رامین اهواز نیازمند توجه جدی وزارت نیرو است، گفت: ادامه داشتن افت تولید برق نیروگاه رامین اهواز در سال‌های اخیر می‌تواند چالش‌های جدی برای خوزستان و کشور ایجاد کند.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 28 November 2022

سید کریم حسینی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بازدید خود از نیروگاه رامین اهواز اظهار کرد: تولید برق به عنوان یک انرژی حیاتی در شرایط تحریم‌ها و موقعیت سخت اقتصادی دستاوردی ارزشمند است که خوشبختانه توسط نیروگاه رامین تاکنون محقق شده است.

به گزارش ایسنا، وی ضمن تاکید بر توجه جدی وزارت نیرو به رفع چالش‌های مالی و فنی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و تقویت تولید نیروگاه رامین اهواز، افزود: تقویت تولید برق نیروگاه رامین اهواز نیازمند توجه جدی وزارت نیرو است و در این زمینه انتظار داریم این وزارتخانه به صورت جدی به این مساله توجه کند.

لزوم تسریع در ساخت نیروگاه شهدای ویس

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستان در بحث تامین برق کشور دارای اهمیت و جایگاهی ویژه است، گفت: رفع موانع تولید و چالش‌های صنایع از رویکردهای ما است و با توجه به اجرایی نشدن طرح‌های توسعه‌ای و بهینه‌سازی تجهیزات در نیروگاه رامین شاهد افت تولید برق این نیروگاه در سال‌های اخیر بودیم که ادامه این روند در این نیروگاه می‌تواند چالش‌های جدی برای خوزستان و کشور ایجاد کند.

حسینی ادامه داد: نیروگاه رامین یک سرمایه ملی و دارای اهمیت و جایگاه راهبردی است و در ۴۳ سال تولید پایدار و مستمر انرژی برق توانسته ضمن خدمت رسانی مستمر و تامین آسایش مردم باعث ایجاد و یا تقویت زیرساخت‌های متعددی همچون صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیشکر، فولاد و سایر صنایع در استان شود.

وی با تاکید بر تسریع ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس، عنوان کرد: ساخت این نیروگاه ضمن تقویت سطح تولید برق استان خوزستان باعث اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در منطقه باوی خواهد شد و مدیران وزارت نیرو باید روند اجرای این طرح را تسریع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار