رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد: هزینه ساخت پروژه های آموزشی به دلیل حضور قرارگاه خاتم سپاه پاسداران در کنار سازمان نوسازی مدارس ۳۰ درصد ارزان شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰ 27 November 2022

به گزارش «تابناک البرز» حمیدرضا خان‌محمدی در نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: مقدمات حضور گسترده قرارگاه خاتم برای ساخت مدارس در کشور انجام شده و دیگر ساخت پروژه های آموزشی در اختیار پیمانکاران قرار نمی گیرد که این موضوع موجب ۳۰ درصدی ارزانتر شدن هزینه ساخت فضاهای آموزشی شده است.
وی بیان داشت: تا سه سال آینده ساخت فضاهای آموزشی در استان ها به قرارگاه خاتم سپاه داده شده تا فضای آموزشی ارزانتر ساخته شود و مشکل فضای آموزشی در استان هایی همانند البرز کاهش پیدا کند.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: با ورود قرارگاه خاتم سپاه و نگاه جهادی آنان در ساخت پروژه های آموزشی، زمان تحویل فضاهای آموزشی به آموزش و پرورش هم کمتر می شود.
خان محمدی یادآورشد: جدول چالش ها و نیازهای استان ها در زمینه فضای آموزشی بویژه پنج استانی که مشکل جدی دارند و استان البرز هم در بین آنهاست، تهیه شده است تا بتوان با پیگیری ویژه گامی در حل یا کاهش مشکلات آن برداشت.
وی ادامه داد: استان های البرز و قم در زمینه تامین زمین برای ساخت فضای آموزشی مشکل دارند که پیگیراین موضوع هم هستیم.
وی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در البرز یک چالش است، اضافه کرد: برای حل یا کاهش این مشکل باید به فروش املاک مازاد و تغییر کاربری در البرز هم توجه کرد تا با تزریق اعتبار آن به نوسازی برای ساخت پروژه های آموزشی همانند هرمزگان کار با سرعت انجام شود.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: جمعیت دانش آموزی اتباع البرز بالاست که باید برای دریافت اعتبارات این بخش مطالبه گری و مکاتبه شود تا فضای آموزشی از محل اعتبارت تخصیصی آن ساخته شود.
وی افزود: دعوت از شرکت ها و پیگیری نمایندگان مجلس و استانداری البرز برای جذب اعتبارات ملی از محل اعتبارات مناطق محروم از دیگر مواردی است که نیاز به پیگیری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار