قاضی عسکر:
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: امروز باید با اتکا به جوانان نخبه و آگاه میان دین و علمِ روز پیوند برقرار کنیم، بهترین محل برای ایجاد این پیوند مراکز علمی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها هستند.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴ 27 November 2022

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در جلسه هم اندیشی توسعه مهارت های دانش بنیان که با حضور استادان بسیجی دانشگاه در تالار شیخ مفید (ره) دانشگاه قرآن و حدیث شعبه تهران برگزار شد، بر آگاهی بخشی به جوانان از جامعیت و ابعاد گوناگون دین اسلام تاکید و خاطرنشان کرد: اسلام علمی را ترویج می کند که نافع و سودمند باشد و به درد مردم و جامعه بخورد.

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر پیوند صنعت و دانشگاه اظهار داشت: مهمترین کارکرد مراکز علمی کشور پیوند زدن علم و دین باید باشد.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث افزود: علم به تنهایی نمی تواند برای کشور راهگشا باشد از این رو پیوند علم و مهارت های عملی و پرداختن به امور فنی و حرفه بسیار حائز اهمیت بوده و امروز می بینیم نتیجه این نگاه رهبری سبب ایجاد هشت هزار شرکت دانش بنیان و رشد روزافزون این مراکز بوده است.

حجت االاسلام قاضی عسکر ادامه داد: در هیچ یک از ادیان و مذاهب به مقوله علم و دانش به اندازه اسلام پرداخته نشده و در فرهنگ اسلام نیز دایره علوم محدود نیست مگر در علومی که برای حیات بشر مضر است.

وی گفت: با توجه به ضریب هوشی بالای ایرانیان اگر دولتمردان و مسئولان کمک کنند و راه حرکت و پیشرفت را برای مراکز مهارتی و فنی و حرفه ای و دانش بنیان هموار سازند در آینده شاهد تحول بزرگی در حوزه های مختلف کشور خواهیم بود.

منبع/پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار