رئیس پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری تلفنی با ترفند برنده شدن در مسابقات صدا و سیما به شهروندان هشدار داد و گفت: به هیچ‌وجه فریب تماس‌های تلفنی یا پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر برنده شدن در مسابقات مختلف را نخورده و برای دریافت جایزه اطلاعات خود را ارسال نکنید.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 27 November 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سرهنگ امیرحسین سلیمانی گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک، تماس تلفنی یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با برخی از شهروندان، مژده برنده شدن آن‌ها را در قرعه‌کشی مسابقات و یا جشنواره‌های مختلف رادیویی و یا تلویزیونی را می‌دهند.

او گفت: مجرمین با واردکردن شماره تماس قربانی در برنامه بانکی موجود در دستگاه خود و با بیان اینکه کد قرعه‌کشی برای کاربر ارسال می‌شود، کد فعال‌سازی برنامه‌های بانکی را از قربانی دریافت و با ورود به برنامه، موجودی حساب بانکی را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتا استان به کاربران توصیه کرد: فریب کلاهبرداران را در تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی را نخورده و از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر ارسال هرگونه کد فعال‌سازی و انجام هرگونه عملیات بانکی ازجمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و ... به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه‌کشی‌های رادیویی و تلویزیونی، خودداری کنید.

سرهنگ سلیمانی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار