معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تیم بحران مرکز بهداشت استان اصفهان در دانشگاه صنعتی مستقر شده و در حال انجام آزمایشات لازم جهت شناخت علت بیماری هستند.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲ 26 November 2022

حمید گله‌داری در جمع خبرنگاران در ارتباط با وضعیت شیوع بیماری گوارشی در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار داشت: موضوع طغیان و بروز اپیدمی‌ها در همه دنیا و بخصوص مکان‌های تجمعی همیشه وجود داشته و اختصاص به زمان و مکان خاصی ندارد.

وی ادامه داد: رسالت ما در دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان اصفهان، حفظ، صیانت و ارتقای سلامت مردم به دور از همه هیاهوها است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه دلیل شیوع بیماری هنوز مشخص نیست، عنوان کرد: از زمان اطلاع از شیوع بیماری، تیم بحران مرکز بهداشت استان اصفهان که متشکل از کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط، آزمایشگاه‌ها و سایر کارشناسان مرتبط است، در دانشگاه حضور پیدا کردند.

وی افزود: آزمایشات بصورت نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی، سطوح و آزمایشاتی از بیماران انجام شد که براساس نتایج واصل شده، خوشبختانه موضوع کرونا و آنفولانزا منتفی شد، نتایج سایر آزمایشات در روزهای آتی اعلام می‌شود، بررسی‌ها ادامه دارد تا به نتیجه برسیم.

گله‌داری در ارتباط با وضعیت مسموم‌ شدگان بیان کرد: تقریبا 5 درصد از دانشجویان دانشگاه مبتلا شدند که حدود 80 نفر از آنان به بیمارستان خمینی‌شهر اعزام شده و سایر افراد در مرکز بهداشت دانشگاه تحت درمان قرار گرفتند. از مبتلایان اعزام شده به بیمارستان خمینی‌شهر، 3 نفر بستری شدند که یک نفر مرخص شده و حال عمومی این افراد خوب است.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با ریاست دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی داشتیم، تدابیر لازم اندیشیده و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: خواهش ما از دانشجویان عزیز این است که حتما پروتکل‌ها را رعایت کنند، چرا که مهم‌ترین کار در جلوگیری از شیوع اپیدمی، قطع چرخه انتقال و سرایت بیماری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار