سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: قریب به صد هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت قراردادی چغندر قند پائیزه اختصاص یافته است
کد خبر: ۱۰۷۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 26 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایانا: محمد حیدری با اشاره به اینکه کشت قراردادی چغندر قند در شهرستان قیروکارزین توسط کارخانه قند مرودشت اجرایی شده است، تصریح کرد: علاوه بر خرید تضمینی، تامین بذر، کود، سم، کارنده و نوار تیپ از جمله خدمات کارخانه ی مذکور به کشاورزان برای کشت قراردادی چغندر قند است.

این مقام مسئول با بیان اینکه چغندر قند یک محصول راهبردی و توسعه ی کشت آن به منظور کاهش وابستگی در تامین شکر مورد نیاز به خارج از کشور است، اظهار کرد: کشت پائیزه این محصول به دلیل همزمانی با بارش های پائیزه و زمستانه به میزان آبیاری کمتری نیازمند است از این رو در دستور کار ترویجی قرار دارد.

حیدری با اذعان به اینکه کشت چغندر قند اشتغالزاست، ابراز کرد: رعایت تاریخ کاشت مناسب، کشت در بستر مناسب، مدیریت عوامل خسارتزا و تغذیه مناسب گیاهی از جمله عوامل موثر در افزایش تولید محصول در مزارع چغندر قند است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه عمده ی کشت چغندر قند در بخش مبارک آباد این شهرستان انجام شده است، اضافه کرد: تناوب این محصول با غلات می تواند موجب افزایش محصول گندم در سال بعد، کاهش علف های هرز باریک برگ و کنترل آفات و بیماری های گیاهی شود.

وی افزود: پیش بینی می شود در صورت کشت موفق چغندر قند پائیزه و رسیدن به مرحله برداشت در سال آینده بیش از 6500 تن محصول تحویل کارخانه قند مرودشت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار