رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر کارگران در شیراز دو تا شغل دارند و آن ها در زمان های آزاد یا کرایه کشی یا در اسنپ فعالیت می کنند، تصریح کرد: کارگران در شیراز به هیچ وجه نمی توانند با درآمد و حقوق کارگران اموراتشان را بگذرانند.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ 26 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: بهرام ذنوبی  با اشاره به اینکه طبق پیگیری های انجام شده حقوق های معوق کارگران مجموعه روغن نباتی پرداخت شد، افزود: با تلاش های مسئولان بخش قوطی سازی کارخانه روغن نباتی شیراز راه اندازی شد.

ذنوبی با اشاره به اینکه قشر کارگری همواره یکی از مظلوم ترین اقشار جامعه به شمار می رود، ادامه داد: کارگران در ابتدای سال از میزان افزایش حقوق راضی بودند که شوربختانه وضعیت گرانی‌ها این شیرینی را بر کام کارگران تلخ کرد.

افزایش نرخ تورم زندگی کارگران را در مضیقه قرار داده

وی با بیان اینکه متاسفانه افزایش نرخ تورم باعث شده تا کارگران در مضیقه و فشار باشند، گفت: اما در شرایط فعلی وضعیت کارخانه‌ها در استان فارس در پرداخت حقوق نیروها خوب است و بسیاری از کارخانه ها و کارگاه‌های تولیدی حقوق کارگران را به موقع پرداخت می‌کنند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس با بیان اینکه خرید مرغ کیلویی 86 هزار تومان فشار زیادی را به جامعه کارگری وارد می‌کند، بیان کرد: وضعیت افزایش اجاره‌ها و هزینه‌های دیگر مشکلات را برای کارگران زیادتر کرده است.

ذنوبی با بیان اینکه کارگران به کنترل نرخ تورم بیشتر راضی‌اند تا افزایش‌هایی که بعدا زیر بار گرانی‌ها از بین می رود، افزود: افزایش نرخ تورم دیگر هیچ اشتیاقی برای جامعه کارگری نمی‌گذارد.

بیشتر کارگران در شیراز مسافر کشی می کنند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کارگران در شیراز دو تا شغل دارند و آن ها در زمان های آزاد یا کرایه کشی یا در اسنپ فعالیت می کنند، تصریح کرد: کارگران در شیراز به هیچ وجه نمی توانند با درآمد و حقوق کارگران اموراتشان را بگذرانند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس با اشاره به اینکه نداشتن شورای اسلامی کار در بسیاری از کارخانجات استان باعث اعتراض بسیاری از فعالان کارگری استان شده است، گفت: کارخانه ها و واحدهای تولیدی که دارای شورای اسلامی کار هستند به مراتب دارای مشکلات کارگری کمتری هستند و میزان شکایات کارگری در این مجموعه‌ها به نسبت کمتر از واحدهای تولیدی است که بدون شورای اسلامی کار هستند.

ذنوبی با اشاره به اینکه بارها اعلام کردیم که بسیاری کارخانجات استان مخالف وجود شورای اسلامی کار در کارخانجات هستند، تصریح کرد: طبق ماده 157 کارخانه‌هایی که بیش از 35 نفر کارگر دارند باید شورای اسلامی کار را دایر کنند و ذکر این نکته ضروری است که دلیل ترس بسیاری از کارخانجات از تشکیل ندادن شورای اسلامی کار چیست؟

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس با اشاره به اینکه وجود شورای اسلامی کار به مراتب بسیاری از مشکلات کارگری و کارفرمایی را در کارخانه ها کاهش می‌دهد و سبب حل و فصل بسیاری از شکایات کارگری و کارفرمایی می‌شود، گفت: این مهم باعث می‌شود تا بسیاری از رفت و آمدها در تامین اجتماعی و اداره کار هم کاهش یابد.

وی با بیان اینکه به‌رغم بیش از فعالیت چندین هزار کارخانه در استان فارس اما حدود 136 شورای اسلامی کار در واحدهای تولیدی فعالیت می‌کنند، افزود: جهت راه اندازی و تشکیل شورای اسلامی کار و حمایت از جامعه کارگری و کارفرمایی به دنبال تشکیل شو.رای اسلامی کار در واحدهای واجدالشرایط هستیم.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس با بیان اینکه امینت شغلی یکی از موضوعات مهم در جامعه کارگری به شمار می رود، افزود: شاهدیم که بعضی از کارگران در برخی کارخانه های استان با داشتن 19 سال سابقه اما دارای قرار دادهای یک ماهه هستند.

قرداد کارگرانی با 19 سال سابقه یکماه بسته می شود

وی با اشاره به اینکه نیاز است که مدت زمان قرار دادها برای کارگران با سابقه در کارخانه‌ها بیشتر و دائمی شود، خاطر نشان کرد: متاسفانه در این شرایط به محض رخ دادن اتفاق یا تغییری کارگران با بیش از 18 سال فعالیت از کار بیکار می شوند و امنیت شغلی آن‌ها به خطر می‌افتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار