افزایش وسایل گرمایشی؛
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی که مسمومیت گاز مونوکسید کربن را در پی دارد، هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 26 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کامروز امینی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باختند، گفت: این تعداد نسبت به فوتی‌های سال قبل از آن (۱۳۹۹)، ۷۵درصد کاهش داشته است که این کاهش، نشان دهنده توجه بیشتر مردم به استانداردها، توصیه‌ها و نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمازاست.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از هموطنان خواست با رعایت نکات ایمنی و دقت در نصب و به کارگیری سیستم‌های گرمایشی، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

 

وی با بیان اینکه مردم  نباید برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله‌ای متوسل نشوند، ادامه داد: شهروندان باید در خصوص اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند. همچنین در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش‌دار، دودکش‌ها حتما بررسی شوند.

 

گفتنی است که مسدود بودن دودکش‌های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می‌شود.

 

با توجه به این‌که گاز co بدون بو وطعم است فرد متوجه گاز مونوکسید کربن نمی‌شود و از طرفی این امر باعث سردرد، تهوع، سرفه خشک، احساس ناخوشی و در مجموع علائم سرماخوردگی در فرد می‌شود، این علائم در کودکان شامل تهوع، استفراغ، حالت گیجی و خواب آلودگی و در برخی موارد با افت سطح هوشیاری و تشنج همراه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار