امام جمعه اهواز گفت: همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم، این‌هایی که در حال ایجاد آشوب هستند تصور نکنند نظام در مقابل آن‌ها کوتاه می‌آید.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱ 25 November 2022

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد نبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۴ آذرماه) با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: در این بیانیه که نقشه راه‌مان است، سبک زندگی اسلامی توصیه شده است.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر صبر و بصیرت، افزود: دنیا محل تحمل سختی‌ها است بنابراین خواستن دنیایی بدون سختی امکان‌پذیر نیست. بسیاری از انسان‌ها چون دنیا را محل آسانی می‌دانند از رسیدن به سختی‌ها رنجور می‌شوند در حالی که بلاها بی هدف نیست. در صدر اسلام سختی‌هایی که تحمل شد بسیار بیشتر از سختی‌های کنونی بوده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ۴۳ سال با سختی پشت سر گذاشتیم اما باید بدانیم ما امام زمان(عج) را داریم و زمانی که سختی خود را نشان می‌دهد فرج ایشان نزدیک می‌شود. 

موسوی‌فرد بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم ولایتمدار اصفهان فرمود که برخی از مهم‌ترین شاخصه‌های ایران دوستی، پرهیز از یأس‌آفرینی و ناامیدی و کار و تلاش بی‌وقفه مسئولان برای حل مشکلات ایران اسلامی است.

امام جمعه اهواز با اشاره به تلاش دشمن برای جلوگیری از پیشرفت ایران، بیان کرد: باید مسئولان برای حل مشکلات تلاش کنند زیرا پیشرفت‌ها زمینه‌ساز استحکام اقتدار نظام اسلامی است. بنا به گفته مقام معظم رهبری اگر نظام پیشرفت کند و در دنیا جلوه کند، دموکراسی دنیای غرب باطل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در هشت سال اخیر تعمدا سفره مردم را تنگ کردند، دستاوردهای نظام نیز تحت تاثیر قرار گرفت اما دستیابی به روش جدید درمان سرطان خون، راه‌اندازی پالایشگاه فرا سرزمینی، راه‌اندازی چند صد کارخانه نفتی، بومی‌سازی یکی از تجهیزات استخراج نفت و گاز و رونمایی از یک موشک بسیار پیشرفته برخی از دستاوردهای دولت انقلابی در یک سال اخیر هستند.

موسوی‌فرد عنوان کرد: با وجود مشکلاتی مانند بیکاری، باید به نظام امیدوار بود زیرا خداوند وعده داده دست از یاری کسانی که دین خدا را یاری می‌کنند برنمی‌دارد؛ به طور مثال همه دنیا اراده کردند حضرت موسی(ع) متولد نشود اما نتوانستند کاری کنند.

وی بیان کرد: در سال ۵۶، با توجه به مسلح بودن همه قدرت‌ها امیدی به پیروزی انقلاب اسلامی نبود اما پیروز شدیم. دستاوردهای امیدبخش از دلایل امیدوار بودن به این نظام است.

امام جمعه اهواز گفت: داشتن موشک‌ها از جمله موشک نقطه‌زن که بسیار پیشرفته هستند برخی از این دستاوردها است اما فعلا مصلحت نیست این‌ها را هوا کنیم اما تن دشمن می‌لرزد.

وی بیان کرد: به برکت امامین انقلاب، بنیه دفاعی را خوب تقویت کرده‌اند و در کل عالم جرأت ندارد به کشور نگاه چپ کنند.

موسوی‌فرد گفت: معمولا مقالات علمی نشانه رشد علمی است و بنا بر آمار بانک جهانی سه برابر جمعیت، مقالات در دانشگاه‌های ایران وجود دارد و عمده رشد محصول دست جوانان و دانشگاه‌های ما است بنابراین دانشگاه‌ها مورد هجمه هستند.

وی عنوان کرد: سطح اختلاف گزارش بانک جهانی در ۴۰ سال قبل با اکنون، به گونه‌ای است که چنین رشدی ۳۰۰ سال زمان نیاز دارد و بسیاری از کشورها به این دستاوردها نرسیده‌اند؛ اوایل انقلاب میزان فقر در ایران اسلامی ۴۶ درصد و در هشت سال قبل ۰.۱ درصد بوده است. در کشوری که می‌گویند ضد زن است، رتبه پزشکی زنان متخصص ۱۲ برابر قبل از انقلاب است. ایران از نظر تحصیل دختر و پسر در رتبه یک است. زنان این کشور نیز مقام‌های عالی از نظر ورزشی کسب کرده‌اند.

موسوی‌فرد با اشاره به تقدیم ۱۰ هزار شهید در کشور گفت: همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم، این‌هایی که در حال ایجاد آشوب هستند تصور نکنند نظام در مقابل آن‌ها کوتاه می‌آید؛ برخی از این افراد فریب خورده‌اند و برخی از آن طرف آمده‌اند اما بدانند ایران اسلامی این مسائل را تحمل نمی‌کند و با قاطعیت با این افراد برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به شکست دشمنان عنوان کرد: یکی از نشانه‌های امید، افول دشمنان است و امروز می‌بینیم کسی برای آمریکا تره خُرد نمی‌کند؛ ایران اسلامی هیمنه آمریکا را به چالش کشیده است. ۲۲ درصد این سرزمین مستعمره بریتانیا بود اما اکنون مستعمره‌ای در بریتانیا وجود ندارد.  

امام جمعه اهواز گفت: راه حل همه مسائل، تولید، ناامید شدن از مرزهای خارج ایران اسلامی، امید به جوانان و ایجاد بستر و زمینه تولید است.

برچسب ها: نماز جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار