مشاور وزیر جهاد کشاورزی در حوزه امنیت غذایی اظهار داشت : ۱۲۲ چالش از ۱۴ استان کشور در حوزه زیربخش های کشاورزی احصا شده که نهاده های دامی و خشکسالی از مهم ترین این چالش ها محسوب می شوند.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 25 November 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ حمید اورعی بیان  داشت: مشکلات حوزه نهاده های دامی نسبت به گذشته کمتر شده است و باتوجه به بارگیری نهاده های دامی به استان های مبدا، دامداران و تعاونی ها از طریق بازارگاه امکان خرید نهاده ها را دارند.

وی گفت : در استانی چون ایلام چالش مهم موضوع کم آبی و خشکسالی است و در سه سال گذشته ایلام جزء کم بارش ترین استان های کشور بوده که این موضوع لطمه ی زیادی به کشاورزی استان وارد کرده است.

اورعی ادامه داد : برای استان هایی با تنش آبی نظیر ایلام، تغییر الگوی کشت منطبق با طرح تحول کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، کشاورزی بهینه و اجرای الگوی کشت پیشنهاد و اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد : برنامه تحول کشاورزی با رویکرد جهادی است که این برنامه توسط نخبگان علوم کشاورزی تدوین شده و با افق چهارساله تا پایان فعالیت دولت سیزدهم در حال اجرا است.

وی افزود : با توجه به اینکه کشور ما در حال گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی نوین و علمی است، در این برنامه تحول کشاورزی موضوعات مختلفی در حوزه تحولات کشاورزی مطرح و گنجانده شده است تا سبک کشاورزی و تولیدات این حوزه به استانداردهای روز دنیا نزدیک تر شود.

اورعی مطرح کرد : در راستای اجرای کامل این طرح، مشکلات و نقاط قوت و ضعف زیربخش های کشاورزی در حوزه های مختلف طی بازدیدهای میدانی از عرصه ها و رایزنی و نشست های تخصصی با کارشناسان و مسوولان مرتبط با کشاورزی احصا و به وزیر و مسوولان مربوطه گزارش می شود.

وی گفت : پایه های تولید کشاورزی در زیربخش های مختلف زراعی و دامی، میزان و نوع استفاده از سموم و کودهای شیمیایی، نهاده های دامی و گیاهی، بذور گواهی شده و سایر موارد مطابق با استانداردهای روز دنیا است./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار