قائم مقام مجمع رهروان امر به معروف هرمزگان در خطاب به رئیس دادگستری هرمزگان:
تابناک هرمزگان// قائم مقام مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر با درخواست از رئیس دادگستری هرمزگان ، گفت : از ساخت و ساز در حریم ۶۰ متری اسکله گردشگری روستای سهیلی جلوگیری شود .
کد خبر: ۱۰۷۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹ 24 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان//  محمد پاینده قائم مقام مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان، اظهار داشت: یکی از مصادیق تخلفات در حوزه دریا ، ساخت و سازه ها در حریم ۶۰متری دریا است.

وی افزود : روستای سهیلی دهستان صلخ در بخش حرا و با فاصله ۶۰کیلو متری از شهرستان قشم قرار دارد که یکی از روستاهای است که صنعت گردشگری در آن رونق دارد .

به گفته قائم مقام مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان ، اسکله تفریحی و گردشگری روستای سهیلی با وجود جنگل های حرا و رونق بوم گردی سبب اشتغال جوانان شده است .


پاینده ادامه داد : از طرفی با ساخت پارک و اماکن رفاهی جهت رفع نیازهای های گردشگران کار بسیار خوبی انجام شده است .

وی بیان کرد : اما از طرف دیگر شاهد ساخت و ساز بنای در حریم ۶۰متری دریا در نزدیکی اسکله و جنگل های حرا هستیم که با قوانین و مقررات مغایرت دارد .

بر اساس قانون حد فاصل خط حداکثری مد تا ۶۰متری داخل اراضی خشک (در سواحل خلیج فارس و دریای عمان)حریم شصت متری نامیده می شود و مالکیت خصوصی در حریم ۶۰ متری دریا ممنوع می باشد و تنها می تواند قابلیت عمومی و تفریحی داشته باشد .

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قشم، تاکید کرد : هنوز ساختمان نیمه کاره محیط زیست پایان نیافته است که ساختمان در حریم ۶۰متری دریا در حال ساخت است.

پاینده با در خواست از رئیس دادگستری هرمزگان ، گفت : ساخت و ساز ها در حریم ۶۰متری اسکله تفریحی و گردشگری روستای سهیلی قشم با جدیت ورود کند .

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار