استاندار ایلام بر اهتمام جدی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان به برپایی نماز جماعت در ادارات تاکید کرد و گفت: توجه به این مقوله معنوی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 23 November 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا در نشست شورای اقامه نماز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: اگر می‌خواهیم همه چیز انسان متوازن شود، باید به نماز بپردازیم ، برخی مشکلات در سطح جامعه مربوط به عدم توجه به این مقوله معنوی و الهی بوده و توجه به آن کاهش آسیب‌های اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان حتما بسترهای لازم را برای اقامه نماز در ادارات کل و شهرستان‌ها فراهم کنند و محل نمازخانه از محل زیبایی باید در مقام مقایسه با سایر اتاق های محل کار برخوردار باشد.

استاندار ایلام بیان کرد: فضای مسجد و نمازخانه باید به گونه ای تاثیرگذار باشد که شاهد حضور مستمر نمازخوان ها باشیم، متاسفانه برخی از نمازخانه های بین راهی ما در شأن و تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

بهرام نیا اضافه کرد: دستگاه هایی که وظیفه‌ ذاتی در خصوص مسائل شرعی و فرهنگی دارند باید بیش از گذشته در راستای تقویت نمازخانه های بین راهی و مساجد گام بردارند، شهرداری ها با تذکراتی که داده شد خوب پای کار آمدند و در میدان قرآن و میدان ارغوان ۲ نماز خانه مجهز ساخته شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه ها در این زمینه هم وظیفه قانونی و هم وظیفه دینی و شرعی دارند و باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

بهرام نیا اضافه کرد: سیستم انگیزشی در سطح ادارات و دستگاه های اجرایی استان برای دعوت کارکنان به اقامه نماز جماعت باید ایجاد شود، مردم به مدیران به عنوان مرجع نگاه می‌کنند و لازم است که مدیران در نمازهای جماعت و جمعه حضور بیشتری داشته باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار