استاندار کهگیلویه و بویراحمد از گرفتن مجوز و شروع عملیات اجرایی دو پروژه بسیار مهم، اشتغالزا و توسعه دهنده استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ 23 November 2022
دو خبر ویژه استاندار برای مردم کهگیلویه و بویراحمد!

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در نشست شورای برنامه ریزی استان گفت: در دیدار با وزیر نفت به توافق قطعی رسیدیم که عملیات اجرایی استخراج گاز از منطقه مختار شروع شود.
احمدزاده افزود : کار مطالعات این طرح بسیار مهم تمام شده است و بنابر توافق صورت گرفته، تاسیسات شیرین سازی گاز استخراجی، ایجاد و مازاد گاز تولید شده از استان صادر می‌شود.
وی به یکی دیگر از خبر‌های بسیار مهم و خوشحال کننده برای توسعه استان اشاره کرد و گفت: در روزی که در هیئت دولت رای گیری برای استانداری من برگزار و تایید شد بلافاصله به سراغ وزیر نفت رفتم و از وی برای به تاسیس یک پالایشگاه نفت با توجه به تولید این ماده مهم در استان، کمک خواستم.
احمدزاده ادامه داد: وزیر نفت ضمن موافقت اولیه با درخواست من، اما شرط این اقدام را وجود یک سرمایه گذار توانمند عنوان کرد که بتواند این طرح بسیار مهم را به سرانجام برساند چرا که سرمایه لازم برای این طرح بیش از ۶ میلیارد دلار است.
استاندار ادامه داد: پس از نشست‌های مختلف و رفت و آمد و نهایتا یک سرمایه گذار بردیم و مورد تایید وزارت قرار گرفت که بر اساس این طرح در شهرستان گچساران یک پتروپالایشگاه از نوع درجه ین ۱ تا ۲ با خوراک روزانه ۱۰۵ هزار بشکه احداث می‌شود.
احمدزاده گفت: برای احداث این پالایشگاه ۲۵۰ هکتار زمین موجود داشتیم و ۱ هزار هکتار دیگر هم آماده شد ضمن اینکه ۶۰ میلیون متر مکعب آب مازاد هم داشتیم که برای این طرح اختصاص داده شد و نهایتا در سفر دوم رئیس جمهور به استان عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار