سرپرست اداره کل ثبت احوال ایلام؛
سرپرست اداره کل ثبت احوال ایلام از کاهش نرخ رشد جمعیت در این استان به ۷۴ صدم درصد خبر داد و گفت: این موضوع خطر کاهش زاد و ولد و پیری جمعیت را هشدار می دهد.
کد خبر: ۱۰۷۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 22 November 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ نجم الدین خسروی اظهار داشت: جمعیت استان بر اساس سرشماری سال گذشته ۶۰۷ هزار و ۷۳۵ نفر است که ۴۱۴ هزار و ۲۰۹ نفر در شهرها و ۱۹۳ هزار و ۵۳ نفر نیز در روستاها زندگی می کنند.

وی با یادآوری اینکه این تعداد جمعیت در قالب ۱۷۴ هزار خانوار شکل گرفته اند، افزود: ۳۰۹ هزار و ۲۴ نفر از جمعیت استان مرد و ۲۹۸ هزار و ۷۱۱ نفر نیز زن هستند و جمعیت بالای ۱۵ سال استان نیز ۴۶۷ هزار نفر است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام با اشاره به اینکه ۲۰.۲۵ نوزاد در هر شبانه روز طی هفت ماه سال جاری در این استان متولد شده اند، اظهار داشت: چهار هزار و ۳۷۵ نفر طی مدت یاد شده در این استان متولد شده اند.

وی افزود: سه هزار و ۱۱۹ نفر از این تعداد در نقاط شهری و یک هزار و ۲۵۶ نفر نیز در مناطق روستایی این استان متولد شده اند.

مدیرکل ثبت احوال ایلام یادآور شد: ۲ هزار و ۲۵۶ نوزاد متولد شده در هفت ماه سال جاری پسر و ۲ هزار و ۱۱۹ نوزاد نیز دختر بوده و بطور میانگین در هر شبانه روز ۲۰.۲۵ و در هر ماه ۶۲۵ نوزاد در مناطق مختلف این استان به دنیا آمده اند.

خسروی تاکید کرد: تعداد افراد متولد شده استان در دوره مشابه پارسال چهار هزار و ۵۳۳ نفر بود که امسال به نسبت سال گذشته شاهد کاهش ۳.۵ درصدی نوزادان متولد شده هستیم.

وی همچنین به تعداد افراد فوت شده طی این مدت اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۵۵۹ نفر در سال جاری فوت شده اند که یک هزار و ۷۰ نفر در شهرها و ۴۸۹ نفر نیز در روستاها بوده و از این تعداد ۹۴۵ نفر مرد و ۶۱۴ نفر نیز زن هستند.

وی اضافه کرد: تعداد افراد فوت شده در هر ماه ۲۲۷ و در هر شبانه روز ۷.۲۲ نفر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۰ نفر در دوره مشابه سال گذشته در استان فوت کرده اند که امسال این تعداد ۲۲.۸ درصد نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش داشته است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار